LPP sprzedaje swój biznes w Rosji

Właściciel takich marek jak: Reserved, Sinsay, Croop, House oraz Mohito, po 20 latach kończy działalność w Rosji i sprzedaje biznes.

W nawiązaniu do komunikatu spółki LPP z dnia 28 kwietnia br. dotyczącego decyzji o sprzedaży spółek zarejestrowanych w Rosji, zarząd LPP informuje, że na podstawie dokonanego przeglądu ofert i rozmów z potencjalnymi nabywcami, podjął decyzję o sprzedaży spółki RE TRADING OOO chińskiemu konsorcjum.

- Kupujący nie nabędzie praw do wykorzystywania nazw i znaków towarowych marek odzieżowych należących do LPP, natomiast nabędzie prawo do wyprzedaży wszystkich towarów należących do spółki rosyjskiej. Konsekwencją zawartej transakcji będzie zakończenie działalności Grupy LPP na terytorium Rosji, po 20 latach obecności na tym rynku - czytamy w komunikacje spółki.

Przypomnijmy. 4 marca LPP wydało oświadczenie, w którym zadeklarowało, że zawiesza działalność operacyjną w Rosji, wstrzymuje tam transporty towarów i wszelkie plany rozwojowe. Producent odzieży miał też zamknąć swoje sklepy internetowe w Rosji i sklepy stacjonarne.

W odpowiedzi na trudną i niepewną sytuację w regionie pozostającym dotychczas dla spółki jednym z najbardziej perspektywicznych, firma zdecydowała o wyznaczeniu nowych kierunków w swojej strategii rozwoju.

Plany biznesowe firmy obejmą działania wzmacniające dostępność oferty marek polskiego producenta odzieży w krajach Unii Europejskiej, zarówno w zakresie zwiększania powierzchni handlowej sieci stacjonarnej na dotychczasowych rynkach, jak i dalszej ekspansji zagranicznej w Europie. Równolegle LPP chce zadebiutować na nowych rynkach, szczególnie w regionie Europy Południowej, gdzie widzi potencjał wzrostu dla swoich marek (więcej na ten temat TUTAJ).

To kolejna firma, która zdecydowała się na taki krok. Także McDonald’s poinformował, że opuszcza Rosję na dobre. Sieć restauracji podjęła decyzję o sprzedaży swojego biznesu w tym kraju, co oznacza całkowite zniknięcie "złotych łuków" z tego rynku. Po 32 latach. (szczegóły TUTAJ).

Joanna Hamdan 13827 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.