Mastercard rozpoczyna nową erę płatności biometrycznych

Koniec z szukaniem telefonu lub portfela. Niebawem płacenie w sklepie będzie wymagać jedynie uśmiechu lub machnięcia ręką.

Ta sama technologia, która wykorzystuje twarz lub odcisk palca do odblokowania telefonu, może teraz pomóc w przyspieszeniu obsługi przy kasie. Dzięki nowemu Biometric Checkout Program wprowadzonemu przez Mastercard, do zrealizowania płatności będziesz potrzebować tylko - "siebie".

Program wprowadza pierwsze w swoim rodzaju ramy technologiczne, które mają pomóc w ustanowieniu standardów dla nowych sposobów płacenia. Wprowadzony razem z nim na całym świecie zestaw norm, których przestrzegają banki, sprzedawcy i dostawcy technologii, pozwala zapewnić bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych podczas dokonywania płatności biometrycznych.

- Sposób, w jaki płacimy, musi dotrzymywać kroku temu jak żyjemy, pracujemy czy prowadzimy biznes. Konsumenci muszą mieć możliwość wyboru metod płatności przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa. W ramach nowego programu chcemy sprawić, by zakupy stały się wspaniałym doświadczeniem zarówno dla konsumentów, jak i sprzedawców, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa i wygody - powiedział Ajay Bhalla, prezes Mastercard ds. cyberbezpieczeństwa i analizy danych.

Uczestnicy Programu Biometric Checkout Program Mastercard zaoferują konsumentom możliwość wygodnego korzystania z usług kas biometrycznych w sklepie lub w domu, za pośrednictwem aplikacji sprzedawcy lub aplikacji potwierdzającej tożsamość. Konsumenci nie będą musieli przeszukiwać swoich kieszeni lub torebek czy spowalniać kolejki do kasy. Mogą po prostu sprawdzić rachunek i uśmiechnąć się do kamery lub machnąć ręką nad czytnikiem, aby zapłacić. Zdaniem Mastercard nowa technologia zapewni szybką i bezpieczną obsługę przy kasie, dając jednocześnie konsumentom możliwość wyboru sposobu płatności.

Korzyści dla sprzedawców są również znaczące – od przyspieszenia przetwarzania transakcji i skrócenia kolejek, po wyższy poziom higieny i bezpieczeństwa. System płatności można zintegrować z programami lojalnościowymi i spersonalizowanymi rekomendacjami, aby pomóc konsumentom znaleźć te produkty, którymi mogą być zainteresowani, bazując na historii wcześniejszych zakupów.

Mastercard współpracuje z partnerami, takimi jak NEC, Payface, Aurus, PaybyFace, PopID i Fujitsu Limited. Partnerstwa te mają umożliwić wprowadzenie nowych funkcji kasowych na całym świecie, wraz z możliwie małym ale kompleksowym zbiorem standardów, specyfikacji i wytycznych, dotyczących bezpieczeństwa, poziomu wydajności i ochrony danych w kontekście płatności biometrycznych w sklepach.

Pierwszy projekt pilotażowy zostanie uruchomiony w tym tygodniu w Brazylii we współpracy z Payface i St Marche. Zakłada on wdrożenie technologii Payface w pięciu supermarketach St Marche w São Paulo. Konsumenci odwiedzający te supermarkety będą mogli zarejestrować swoją twarz i informacje dotyczące płatności za pomocą aplikacji Payface, a po rejestracji po prostu uśmiechnąć się, aby zapłacić przy kasie bez użycia karty lub urządzenia mobilnego. Planowane jest uruchomienie kolejnych projektów pilotażowych na Bliskim Wschodzie i w Azji.

Joanna Hamdan 13827 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.