Właściciel Lidla i Kauflandu zwiększył sprzedaż

Grupa Schwarz - bo o niej mowa - kontynuowała w 2021 r. wzrost we wszystkich segmentach swojej działalności.

Grupa zwiększyła sprzedaż ze 125,3 mld euro w poprzednim roku do łącznej wartości 133,6 mld euro i zatrudniała ok. 550 000 pracowników.

Jeżeli chodzi o należące do Grupy Schwarz szyldy Lidl i Kaufland dysponujące ponad 13 300 sklepami, to wykazały one "wysoką wydajność".

Kaufland zwiększył sprzedaż o 7,4% do 27,3 mld euro, podczas gdy Lidl odnotował sprzedaż w wysokości 100,8 mld euro, co odpowiada wzrostowi o 4,7%.

Całkowita sprzedaż internetowa Grupy wyniosła 1,7 mld euro.

Inwestycje w środki trwałe dla podstawowej działalności sięgnęły ok. 8 mld euro i były przeznaczone przede wszystkim na rozbudowę, modernizację sklepów i cyfryzację.

Dniem bilansowym dla sprawozdania finansowego był 28 lutego br.

Jeżeli chodzi o Polskę to w kwietniu minęła okrągła rocznica - 20 lat - kiedy na naszym rynku pojawił się pierwszy sklep sieci Lidl. Został on otwarty w 2002 r. w stolicy Wielkopolski - Poznaniu. Obecnie - według monitoringu HandelExtra.pl - firma w Polsce ma 815 placówek, zatrudnia ponad 2 5000 pracowników. Natomiast w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 11 550 sklepów tej marki.

Z kolei Kaufland ma u nas 235 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników. Sieć obecna jest w Polsce od 2001 r., kiedy to w Stargardzie Szczecińskim został otwarty pierwszy sklep sieci. W całej Europie Kaufland liczy ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników.

Joanna Hamdan 13827 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.