Delikatesy Centrum Grupy Eurocash ruszyły z nowym formatem

ReFresh, bo o nim mowa, to supermarket z rozszerzoną strefą produktów świeżych, w tym z selekcją dań gorących, przygotowywanych na miejscu w sklepie. - Otwarcia kolejnych sklepów z innymi pilotażowymi inicjatywami planujemy w najbliższych miesiącach - zapowiada Dariusz Stolarczyk z Grupy Eurocash.

Placówka w nowym autorskim projekcie została otwarta we Wrocławiu. Nowe Delikatesy Centrum to zmodernizowany i powiększony koncept uniwersalnego supermarketu sieci. Sklep został zaprojektowany tak, by na relatywnie niewielkiej powierzchni sprzedażowej (ok. 400 mkw.) wzmocnić realizację misji codziennych zakupów, łącząc ją z wybranymi funkcjami convenience i stock up (czyli zakupami robionymi na zapas).

W nowym formacie rozszerzona jest przestrzeń i asortyment kategorii świeżych, w szczególności strefa dań gorących, przygotowywanych codziennie w sklepie oraz produktów gotowych do wypieku w domu. Do dań gorących dedykowana jest testowana marka Ogniem i Pieprzem – w postaci wydzielonej sekcji przy ladzie tradycyjnej. Jak zapewnia sieć, po fazie pilotażu marka będzie wdrażana w pozostałych placówkach Delikatesów Centrum.
 
Poza rozszerzoną ofertą produktów świeżych, Delikatesy Centrum w formacie ReFresh charakteryzują się także innymi rozwiązaniami pilotażowymi, m.in. wydzieleniem strefy chłodzonej dedykowanej na grill czy zmodyfikowaniem strefy kasowej, zarówno z perspektywy doświadczenia konsumenta (w tym elementów wizualizacji wewnętrznej), jak również procesów w sklepie.

- Dostrzegamy potencjał na co najmniej kilkaset supermarketów w bardziej zaawansowanej specyfikacji – zarówno nowych, jak i powstałych w wyniku modernizacji obecnych sklepów w nowoczesnym formacie miejskim lub wiejskim. Takie Delikatesy Centrum – dzięki wiodącej ofercie produktów świeżych, w tym gorących, uzupełnionej o standardowy asortyment, kategorie przemysłowe, wybrane usługi, a także produkty lokalne – będą atrakcyjnym modelem franczyzowym. Sklep we Wrocławiu jest platformą testową dla kilku rozwiązań, m.in. wysokiej jakości oferty gastronomicznej. Otwarcia kolejnych sklepów z innymi pilotażowymi inicjatywami planujemy w najbliższych miesiącach - zapowiada Dariusz Stolarczyk, członek zarządu, Eurocash.

Celem firmy jest wypracowanie konceptu franczyzowego supermarketu, który przy ok. 400 mkw. powierzchni handlowej będzie wiodącym sklepem w okolicy, w pewnym sensie centrum lokalnej społeczności.

- By to osiągnąć, sklep – poza odpowiednią lokalizacją – powinien poszerzyć ofertę o specyficzne rozwiązania convenience, jeśli chodzi o misję tzw. codziennych zakupów. Delikatesy Centrum we Wrocławiu zostały otwarte miesiąc temu, tak że możemy wyciągnąć dopiero pierwsze wnioski. Myślę jednak, że jesteśmy już blisko takiego modelu - dodaje Dariusz Stolarczyk.

Należące do Grupy Eurocash Delikatesy Centrum to sieć kompaktowych, w większości franczyzowych supermarketów  lokowanych blisko miejsc zamieszkania konsumentów. Placówki zapewniają szeroki wybór asortymentu ze szczególnym naciskiem na produkty świeże – w tym warzyw i owoców dostarczanych codziennie, ladę serwisową znajdującą się w każdym sklepie, pieczywo dostarczane z lokalnych piekarni. Szczególne znaczenie ma dopasowanie każdego supermarketu Delikatesy Centrum do potrzeb lokalnej społeczności w tym wybór produktów pochodzących od lokalnych wytwórców. Na koniec 2021 r. Delikatesy Centrum liczyły 1 569 sklepów.

Joanna Hamdan 13827 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.