Globalna sprzedaż e-commerce rośnie, a wraz z nią Alibaba
Globalna sprzedaż e-commerce wyniosła w 2021 r. 4,9 bln dol. Światowi analitycy przewidują, że do 2025 r. osiągnie ona poziom 7,4 bln dol. Istnieje wiele platform internetowych walczących o udział w tym lukratywnym rynku, jedną z nich jest Alibaba.
Analiza przeprowadzona przez MoneyTransfers.com wykazała, że chińska platforma sprzedażowa Alibaba odpowiada za 25% globalnej sprzedaży e-commerce, operując e-sklepami: Taobao.com i Tmall.com.
Kolejni gracze to Amazon (13%), Jd.com (9%), Pinduoduo.com (6%), eBay (2%)*.
Alibaba stawia na dalszy rozwój właśnie dzięki macierzystemu chińskiemu rynkowi, który jednocześnie stanowi punkt wyjścia do dalszych osiągnięć marki na całym świecie.
Jak wskazuje MoneyTransfers.com, Chiny obsługują prawie miliard kupujących w handlu elektronicznym. Alibaba ma również znaczący udział w Azji, gdzie przychody z e-handlu przekraczają 1,1 bln dol. rocznie, ale to w Chinach istnieje największa grupa konsumentów korzystająca z e-zakupów, czyli ponad 780 mln osób.
Co napędza e-commerce?
Jak wskazują eksperci, na pewno rozwój telefonii komórkowej, ponieważ większość zakupów na platformach internetowych dokonywanych jest przez smartfona. Do zwiększenia popularności cyfrowych kanałów sprzedaży przyczynił się również pandemia COVID-19.
*[https://moneytransfers.com/news/content/alibaba-group-controls-25-of-the-global-e-commerce-sales]

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.