McDonald’s zdecydował: opuszcza Rosję na dobre

Sieć restauracji podjęła decyzję o sprzedaży swojego biznesu w Rosji, co oznacza całkowite zniknięcie "złotych łuków" z tego rynku. Po 32 latach.

W związku z atakiem Rosji na Ukrainę już na początku marca br. McDonald's poinformował, że globalny zespół zarządzający sieci podjął decyzję o czasowym zamknięciu wszystkich restauracji działających na terenie Rosji (szczegóły TUTAJ).

Teraz sieć idzie o krok dalej i po 32 latach obecności w Rosji sprzedaje swój biznes.

- Niektórzy mogą argumentować, że zapewnienie dostępu do żywności i dalsze zatrudnianie dziesiątek tysięcy zwykłych obywateli jest z pewnością słuszne. Ale nie można ignorować kryzysu humanitarnego wywołanego wojną na Ukrainie. I nie można sobie wyobrazić, że "złote łuki" reprezentują tę samą nadzieję i obietnicę, która doprowadziła nas do wejścia na rynek rosyjski 32 lata temu - poinformował w opublikowanym 16 maja komunikacie Chris Kempczinski, prezes McDonald's Corporation.

I dodał, że nie była to łatwa decyzja do podjęcia, ani nie jest łatwa do wykonania.

Pierwszy lokal McDonald's w Rosji został otwarty w styczniu 1990 r. na Placu Puszkina. Od tego czasu McDonald's stał się integralną częścią tego kraju, obsługując codziennie miliony Rosjan w 850 restauracjach, w których obecnie zatrudnionych jest ponad 60 000 osób.

Joanna Hamdan 13849 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.