Lidl idzie śladem konkurencji: obniża ceny produktów

W ramach ochrony konsumentów przed inflacją Lidl obniża ceny w swoich sklepach. Ale tylko w jednym tygodniu i wybranych produktów. Od 16 maja br. niektóre artykuły będą dostępne w opakowaniach XXL i taniej do nawet 40%. Promocja obowiązuje do soboty 21 maja.

Rosnące ceny produktów zmuszają liczbę klientów do bardziej rozważnych zakupów. Jak wynika z badania NielsenIQ Shopper Trends 2022, ponad połowa Polaków (pow. 60%) deklaruje chęć oszczędzania na produktach spożywczych, a aż 70% zapowiada mniejsze wydatki na kosmetyki i chemię gospodarczą.

W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczo-ekonomicznej i rosnącej inflacji, konsumenci szukają najkorzystniejszych ofert pod względem ceny, ale i gramatury produktu.

Dlatego Lidl już z początkiem roku obniżył ceny ponad 3000 produktów oraz umożliwił tańsze kupowanie 1500 artykułów poprzez aplikacje zakupową Lidl Plus. Sieć cały czas pracuje nad utrzymaniem jak najniższych cen i dobrej oferty, dlatego od poniedziałku 16 maja br. rusza ze specjalną akcją XXL. Zaprasza klientów do kupowania powiększonych opakowań ulubionych marek, w korzystnych cenach.

W majowej ofercie XXL Lidla klienci znajdą produkty spożywcze, te podstawowe jak: mąka, kasza, oliwa, wędliny, nabiał oraz te bardziej wyszukane np.: oliwki, hummus, tortille, bakalie. W dużych opakowaniach klienci będą mogli kupić również artykuły chemiczne.

Lidl nie jest pierwszą siecią, która akcje promocyjne tłumaczy rosnącą inflacją. Klienci sklepów Kaufland od 5 maja w ramach kampanii „W Kauflandzie przeciwdziałamy inflacji” mogą liczyć na dodatkowe rabaty. Mechanizm jest prosty – co tydzień detalista obniża ceny ponad 1000 artykułów spożywczych, przemysłowych i drogeryjnych o 10%. Program zaplanowany jest na 6 tygodni.

Z kolei w sklepach Biedronka od 12 kwietnia do 30 czerwca trwa akcja promocyjna „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna” nawiązująca nazwą do rządowego programu. Polega ona na tym, że operator sieci - spółka Jeronimo Martins Polska - obiecuje niezmienność ceny określonych towarów i ich najniższą cenę na rynku. - Jeśli na naszej liście 150 najczęściej kupowanych produktów znajdziecie produkt w niższej cenie regularnej w innym sklepie zwrócimy różnicę – zapewnia w reklamach właściciel sieci Biedronka. Teraz tej akcji promocyjnej przygląda się UOKiK.

Katarzyna Pierzchała 5179 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.