Mondelēz szykuje duże zmiany w swoim portfolio

Koncern chce skupić się na czekoladach i przekąskach, w związku z tym planuje sprzedaż swojej działalności w zakresie gum do żucia na rynkach rozwiniętych, a także marki Halls.

- Nasza przewaga konkurencyjna na rynku i skoncentrowana strategia na globalnym przywództwie w zakresie przekąsek dają nam duże zaufanie do naszej zdolności do utrzymania silnego wzrostu zysków przez wiele lat. Opierając się na naszej wiodącej pozycji w kategorii, korzystnym zasięgu geograficznym i sile naszych kultowych marek, jesteśmy dobrze przygotowani do silniejszego wzrostu w nadchodzącej dekadzie - powiedział Dirk Van de Put, prezes i dyrektor generalny, .

Mondelēz International ma nadzieję, że przekształcenie portfolio pozwoli firmie uzyskać 90% przychodów z właśnie ze sprzedaży czekolady i ciastek gdyż są to atrakcyjne i historycznie trwałe kategorie zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i wschodzących, ze znacznym potencjałem do zwiększenia penetracji i spożycia na mieszkańca.

Spółka wzmocni swoją obecność w swoich kluczowych kategoriach na głównych rynkach, opierając się na istniejącej dystrybucji, rozwijając się w kanałach wysokiego wzrostu i wykorzystując swoje kultowe marki do ustanowienia pozycji lidera w wielu kategoriach.

Kontynuując przekształcanie swojego portfolio, Mondelēz International będzie generować wartość poprzez wzrost organiczny i ukierunkowane przejęcia, które rozszerzą swoją obecność na rynku czekolady, ciastek i przekąsek, wypełniając luki geograficzne i rozszerzając się na niedostatecznie reprezentowane segmenty i poziomy cenowe. Osiem przejęć, które firma Mondelēz International sfinalizowała lub ogłosiła od 2018 r., zapewnia roczny przychód w wysokości 2 mld dolarów, a średnia stopa wzrostu jest jednocyfrowa.

Joanna Hamdan 13685 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.