100 mln euro od Unilevera na rolnictwo regeneracyjne

Grupa dóbr konsumpcyjnych Unilever i ubezpieczyciel AXA planują zainwestować w fundusz rolnictwa regeneracyjnego zarządzany przez Tikehau Capital. Tego typu uprawy pomagają walczyć ze zmianami klimatycznymi poprzez odbudowę materii organicznej gleby i przywrócenie jej różnorodności.

Unilever oraz AXA dołączają do nowego funduszu rolnictwa regeneracyjnego o wartości 1 mld euro (1,06 mld dol.). Każda z firm zamierza zainwestować w fundusz po 100 mln euro. Poinformowały one, że podpisano już protokół ustaleń w celu ustanowienia nowego funduszu private equity poświęconego zwiększaniu bioróżnorodności i łagodzeniu zmian klimatycznych poprzez zwiększanie rolnictwa regeneracyjnego, które firmy i rządy postrzegają jako sposób na osiągnięcie celów w zakresie obniżenia emisji gazów cieplarnianych.

Innowacje technologiczne

"ESM: European Supermarket Magazine" powołuje się na dane ONZ i podaje, że rolnictwo obejmuje prawie 40% powierzchni ziemi i odpowiada za 17% globalnych emisji gazów cieplarnianych, powodując jednocześnie utratę bioróżnorodności. Zmiany w praktykach rolniczych mogą spowodować sekwestrację (proces zapobiegania emisji dużych ilości dwutlenku węgla do atmosfery z punktowych źródeł zanieczyszczeń, takich jak elektrownie i fabryki przemysłu ciężkiego - red.) nawet 250 mln ton dwutlenku węgla rocznie w samych Stanach Zjednoczonych, czyli 4% krajowych emisji, wynika z raportu National Academy of Sciences z 2019 roku.

- Poprzez uruchomienie tego funduszu chcemy połączyć zasoby, umiejętności i wiedzę fachową w celu wspierania innowacji technologicznych i zmian praktyk, które są wymagane do poprawy zarówno gleby, jak i zdrowia ludzkiego - powiedział Pierre Abadie, group climate director, Tikehau Capital, globalna grupa zajmująca się zarządzaniem alternatywnymi aktywami. Spółka zaoferowała, że również ona zainwestuje 100 mln euro w fundusz.

Eric Soubeiran, wiceprezes ds. klimatu i przyrody, Unilever, dodał: - Wiemy, że jednym z kluczowych sposobów przeciwdziałania zmianom klimatu jest przyroda, a rolnictwo jest częścią tego rozwiązania. Dlatego w 2020 r. Unilever zobowiązał się zainwestować w projekt dotyczący klimatu i przyrody, łączący transformację łańcucha wartości z naszą działalnością i markami, umożliwiając Unilever podejmowanie ukierunkowanych i znaczących działań w celu przeciwdziałania zmianom klimatu i odpowiedzialnego rozwoju.

Obszar dla inwestorów

Spółki dążą do tego, aby fundusz inwestował w projekty i spółki zajmujące się poprawą warunków glebowych, ograniczaniem zużycia wody i zaopatrywaniem roślin uprawianych regeneratywnie, a także rozwijaniem nowych technologii w rolnictwie regeneracyjnym.

Inwestowanie wpływowe, wymagające od zarządzającego funduszem śledzenia, w jaki sposób pieniądze osiągają cele związane z różnymi wskaźnikami środowiskowymi, społecznymi i związanymi z zarządzaniem, to rosnący obszar dla inwestorów.

Dział klimatyczny AXA będzie wykorzystywał technologię satelitarną do monitorowania wpływu nowego funduszu na rozwój rolnictwa regenerycyjnego, poinformowały firmy, podczas gdy Unilever opracuje wytyczne w oparciu o własną politykę i doświadczenie w zakresie rolnictwa regeneracyjnego.

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i do pielęgnacji ciała, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 2,5 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia prawie 150 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2020 r. wyniosły ponad 51 mld euro. Niemal 60% obszaru działań firmy stanowią rynki rozwijające się i wschodzące. Unilever ma ponad 400 marek obecnych na całym świecie, w tym Dove, Knorr, Rexona, Hellmann’s, Algida, Magnum, Ben&Jerry’s, Axe, Sunsilk i Surf.

Źródło: ESM: European Supermarket Magazine