Kraft Heinz szykuje rewolucję w opakowaniach

Producent znanego na całym świecie ketchupu i przypraw, łączy siły z firmą Pulpex, aby opracować papierową, odnawialną i nadającą się do recyklingu butelkę, wykonaną w 100% z pulpy drzewnej pochodzącej ze zrównoważonych źródeł.

Kraft Heinz, wprowadzając innowacje w swojej kultowej butelce ketchupu, jest pierwszą marką sosów, która przetestowała potencjał ekologicznych opakowań jakimi są papierowe butelki firmy Pulpex dla całej gamy swoich przypraw.

Kraft Heinz i Pulpex opracowują prototyp, aby przetestować, w jaki sposób ta innowacja może być wykorzystana w butelkach ketchupu Heinz i innych formatach opakowań w nadchodzących latach. Aktualne dane Pulpex wskazują, że ślad węglowy butelek Pulpex jest znacznie mniejszy niż szkła i plastiku. Oczekuje się, że po użyciu będą one również powszechnie i łatwo mogły nadawać się do recyklingu jako odpady papierowe.

- Odpady opakowaniowe to wyzwanie dla całej branży, którym wszyscy musimy się zająć. Dlatego z Kraft Heinz zobowiązujemy się do podjęcia kroków w celu zbadania zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych we wszystkich naszych markach, tym samym oferując konsumentom większy wybór. Nowa butelka Heinz jest jednym z przykładów tego, jak wykorzystujemy kreatywność i innowacyjność, aby odkrywać nowe sposoby dostarczania konsumentom produktów, które znają i kochają, jednocześnie myśląc w sposób zrównoważony - powiedział Miguel Patricio, dyrektor generalny, Kraft Heinz.

Następnym etapem procesu będzie testowanie prototypów w celu oceny wydajności przed testami z konsumentami i wprowadzeniem butelki na rynek.

- Mamy nadzieję wprowadzić tę butelkę na rynek i stać się pierwszą marką sosów, która zapewni konsumentom taki wybór przy podejmowaniu decyzji zakupowych, ponieważ obecnie wielu konsumentów poszukuje bardziej zrównoważonych opcji opakowań. Chcemy nadal odkrywać bardziej zrównoważone opakowania dla naszych ukochanych i kultowych marek - dodała Rashida La Lande, wiceprezes i globalny radca prawny oraz chief sustainability and corporate affairs Ooficer w Kraft Heinz.

Butelka na bazie masy celulozowej stałaby się najnowszą opcją dostępną dla fanów ketchupu Heinz dołączając do nadających się do recyklingu kultowych szklanych i plastikowych butelek Heinz, a także plastikowych butelek ściskanych z 30% zawartością z recyklingu (dostępną tylko w UE) i 100% nadających się do recyklingu czapek.

Posunięcie to jest zgodne z ambicjami grupy, aby do 2025 r. wszystkie opakowania na całym świecie nadawały się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. To także innowacja, która pomoże grupie osiągnąć zerową emisję gazów cieplarnianych netto do 2050 r.

Joanna Hamdan 13685 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.