Twórca Lancerto kupuje i reaktywuje markę Próchnik

Odzieżowa spółka zarządzająca marką Próchnik upadłość ogłosiła w 2018 r. Teraz nowy właściciel marki, twórca marki Lancerto, zapowiada "wielką reaktywację" Próchnika.

Próchnik to historia polskiego przemysłu odzieżowego i marka znana kilku pokoleniem Polaków. Obecnie ma się "odrodzić", ale w nowoczesnym wydaniu.

Transakcja dotycząca przejęcia praw do marki została zawarta w pierwszym kwartale 2022 r. Głównym inwestorem jest spółka Premium Fashion, a pomysłodawcą i inicjatorem przedsięwzięcia Tomasz Ciąpała (na zdjęciu) – przedsiębiorca, który doświadczenie w retailu zdobywał m.in.  poprzez tworzenie marek modowych  takich jak Lancerto.

- Jestem przekonany, że tchniemy nowego ducha w markę Próchnik 1948, która na rynku nadal cieszy się estymą i budzi najlepsze skojarzenia. To jedna z najstarszych polskich marek. Dla kilku pokoleń Polaków Próchnik to ikona - uważa Tomasz Ciąpała.

Zamiarem nowego właściciela jest budowanie biznesu "z szacunkiem dla przeszłości i bogatego dziedzictwa marki, ale patrząc odważnie w przyszłość, oferując nowy asortyment, którego Próchnik nigdy nie miał, przy tym poszukując nowych klientów i rynków". Bazą ma być więc wysokiej jakości produkt opakowany w znakomitej jakości obsługę.

Tomasz Ciąpała szacuje, że zakup praw do marki wraz z inwestycją w nowy system sprzedaży, projektowaniem i uszyciem pierwszej kolekcji to koszt rzędu kilkunastu milionów złotych.

- Intuicja podpowiada, że połączenie marki z tradycjami z naszą wizją spodoba się klientom i doprowadzi do powstania silnego gracza na rynku mody premium. Mam ambitną wizję przyszłości Próchnika - chciałbym, aby kiedyś powstała spektakularna kolekcja na 100-lecie tej polskiej marki. Biorąc pod uwagę, że marka ma już za sobą 75 lat niesamowicie ciekawej historii, plan wydaje się realny - przekonuje Tomasz Ciąpała, która już odpowiada za sukces marki Lancerto, polskiej marki odzieżowej założonej w 2008 r. Dziś Lancerto dysponuje sklepem online lancerto.com oraz ogólnopolską siecią salonów sprzedaży zlokalizowanych w największych miastach Polski. Od listopada 2021 r. Lancerto współpracuje z platformami: Zalando i Empik. Wcześniej marka pracowała z Allegro.

Jeśli chodzi o reaktywowaną właśnie markę Próchnik jeszcze w 2022 r. premierę ma mieć kolekcja dodatków i akcesoriów. Pełna oferta ubrań oraz akcesoriów przewidzianych na wiosnę i lato dostępna będzie w pierwszym kwartale 2023 r. Właściciel przewiduje pełną gamę ubrań i dodatków zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet.  

W poprzednich latach Próchnik nie poradził sobie, ponieważ - jak wszystko na to wskazuje - był źle zarządzany. Chodziło nie tylko o nietrafione kolekcje (w tym zmiany w logo), ale i przeniesienie produkcji do Chin, co okazało się nieopłacalne.

 







Ilona Mrozowska 4567 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.