Parytet płci w kadrze zarządzającej Henkla

W Raporcie Rocznym 2021 Henkel ogłosił zamiar osiągnięcia parytetu płci na wszystkich szczeblach zarządzania w firmie do 2025 roku.

Jak donosi "Lebensmmitel Zeitung", 38% stanowisk kierowniczych zajmują obecnie kobiety.

Limit 50% powinien być celem globalnym, poinformowała spółka. Nie jest on podzielony na wszystkie regiony, ponieważ na przykład w USA czy Europie Wschodniej kariery pań są już o wiele bardziej powszechne i oczywiste niż w pozostałych oddziałach w innych częściach świata.

Ambitny cel ma na celu uświadomienie menedżerom, że muszą podjąć działania, aby osiągnąć założony limit.

Dodajmy, że Henkel zatrudnia więcej niż 52 tys. pracowników na całym świecie, z czego około 85% pracuje poza granicami Niemiec – to zróżnicowany zespół, co podkreśla firma na swojej stronie WWW.

Henkel działa na całym świecie, oferując różnorodny portfel marek. Henkel Adhesives Technologies (dział Klejów i Technologii) to światowy producent klejów – dla wszystkich gałęzi światowego przemysłu. Działy Beauty Care (Kosmetyków) oraz Laundry & Home Care (Środków Piorących i Czystości) są obecne na rynkach i w wielu światowych kategoriach produktów. W roku podatkowym 2021 firma odnotowała sprzedaż o wartości ponad 20 mld euro oraz zysk operacyjny około 2,7 mld euro (skorygowany o jednorazowe zyski i opłaty oraz koszty restrukturyzacyjne).

W Polsce koncern działa od 1990 roku i jest obecny we wszystkich trzech sektorach biznesowych: środków piorących i czystości, kosmetyków (rynkowych i profesjonalnych dla salonów fryzjerskich) oraz klejów konsumenckich, budowlanych i dla przemysłu. Wiodące marki Henkla w Polsce to Persil, E, Perwoll, Silan, Pur, Somat, Bref, Clin, Palette, Taft, Schauma, Gliss Kur, Fa, Syoss, Denivit, Vademecum, Igora Royal, Bonacure, Pattex, Metylan, Pritt, Ceresit, Bonderite i Loctite.

Źródło: Lebensmmitel Zeitung/MH