InPost pochwalił się wynikiami za I kwartał br.

Firma w omawianym okresie zwiększyła przychody o 94% do 1,542 mld zł. To w głównej mierze dzięki wzrostowi udziału w kluczowych rynkach.

Z kolei wolumen obsłużonych paczek wzrósł o 68%, sięgając 164,2 mln. W omawianym okresie pierwszym kwartale zostało postawionych 1 905 nowych paczkomatów, co zwiększyło ich łączną liczbę do 22 272 sztuk w całej Grupie.

Z kolei jeżeli chodzi o liczbę osób korzystających z Paczkomatów InPost w Polsce to wzrosła ona rok do roku o 13% przekraczając poziom 15,3 mln użytkowników. Jak podała firma w komunikacie obecnie już 57% Polaków ma paczkomat oddalony od swojego miejsca zamieszkania jedynie o 7 minut.

Udział InPostu w polskim rynku wzrósł w ubiegłym roku do 48% z 44%, natomiast w I kwartale 2022 roku wolumen obsłużonych przesyłek w naszym kraju wzrósł o 16% wobec szacowanego wzrostu całego rynku na poziomie 15%.

Natomiast skorygowany wynik EBITDA Grupy wzrósł w pierwszym kwartale o 23% do 409,1 mln zł, a skorygowana marża EBITDA wyniosła 26,5%.

Rafał Brzoska, prezes InPost komentując wyniki powiedział, że rok 2022 pomimo wielu wyzwań, które przyniósł, zaczął się dla firmy dobrze. InPost zwiększył udziały w kluczowych dla niego rynkach co przełożyło się na  rekordowy, 94% wzrost sprzedaży, której wartość wyniosła 1,54 mld zł.

I dodał, że w Polsce, pomimo rosnącej liczby maszyn paczkowych instalowanych przez konkurencję, InPost po raz kolejny zwiększył udział w tym rynku. Jednak spadek siły nabywczej w I kwartale br. na większości rynków europejskich przełożył się na negatywny wpływ na tempo wzrostu rynku e-commerce.

- Choć spodziewamy się, że trend ten utrzyma się i w tym roku, to wierzymy, że znaleźliśmy sposób na to, aby rosnąć szybciej niż konkurenci, nawet w tym trudniejszym czasie - podsumował Rafał Brzoska.

Joanna Hamdan 13685 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.