IKEA łączy online z tradycją

W tym celu szwedzka sieć, dla osób korzystających z aplikacji mobilnej IKEA w sklepie, wprowadziła usługę "Skanuj i Płać".

Funkcja czerpie z obu rodzajów doświadczeń zakupowych, czyli możliwości fizycznych zakupów (obejrzenia produktów w sklepie) i szybkiej płatności z pomocą aplikacji.

Klienci mają teraz możliwość samodzielnego skanowania produktów telefonem podczas wkładania ich do koszyka lub torby. Następnie z wygenerowanym kodem QR udają się do kas samoobsługowych. Produktów nie trzeba ponownie skanować i przepakowywać. Funkcjonalność usługi skróciła łącznie czas spędzony przy kasie o ponad 50%.

- Usługa "Skanuj i Płać" to doskonała alternatywa nie tylko dla kas tradycyjnych, ale i samoobsługowych. Czas realizacji płatności z tą funkcją to jedna minuta, co poprawia efektywność transakcji i skraca kolejki do kasy. Klient nie traci czasu na skanowanie produktów przy kasie oraz przepakowywanie do własnej torby. Ponadto według naszych danych 95% klientów prawdopodobnie skorzysta z tej opcji podczas następnej wizyty i poleci ją znajomemu. Wersja testowa pojawiła się w maju 2021 w sklepie IKEA w Jankach, a obecnie działa również w Krakowie, Gdańsku, Targówku, Poznaniu i Wrocławiu - mówi Justyna Nica, liderka ds. spraw wdrażania rozwiązań płatniczych, IKEA Retail w Polsce.

Aplikacja mobilna IKEA to nie tylko inspiracje i pomysły na urządzanie wnętrz, ale przede wszystkim przydatne narzędzia, z których korzysta już prawie 1,5 mln użytkowników.  W Polsce około 30% udziału w codziennym wykorzystaniu aplikacji to klienci z województwa mazowieckiego. Na kolejnej pozycji znajduje się Śląsk z ponad 20% udziałem w sesjach i transakcjach.

Pobranie aplikacji z App Store (iOS) lub Google Play (Android) oraz zalogowanie daje dostęp do przewodnika zakupowego, czyli możliwości tworzenia list, lokalizowania produktów w magazynie samoobsługowym lub sprawdzania dostępności artykułów w sklepach. To także dostęp do Karty IKEA Family z poziomu telefonu oraz opcja dokonywania zakupów online.

- Dodatkowe funkcje, pozwalające na przygotowanie się do zakupów i ich realizację, np. za pomocą usługi "Skanuj i Płać", usprawniają proces oraz oferują klientom nowe możliwości. Aplikacja jest jednym z naszych kluczowych narzędzi, które w pełni wspierają omnikanałowość i w których widzimy duży potencjał - podkreśla Jakub Świdziński, p.o. Lider ds. Wdrażania Rozwiązań Digital, IKEA Retail w Polsce.

Joanna Hamdan 13685 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.