Ferrero przejął producenta batonów za 150 mln euro
Jak donosi "ESM Magazine", Grupa podpisała już ostateczną umowę na przejęcie Fulfill Nutrition, irlandzkiego producenta batonów witaminowych i proteinowych.
Oczekuje się, że transakcja, z zastrzeżeniem zwyczajowych warunków zamknięcia i zatwierdzeń regulacyjnych, będzie sfinalizowana w ciągu najbliższych miesięcy, poinformowało Ferrero w oświadczeniu. Wartość transakcji nie została ujawniona, jednak doniesienia medialne sugerują, że biznes wart jest około 150 mln euro.
Firma Fulfill z siedzibą w Dublinie prowadzi sprzedaż bezpośrednią w Wielkiej Brytanii, a także zajmuje się dystrybucją na inne rynki Europy oraz Azji i Pacyfiku.
W oświadczeniu Ferrero powiedziało, że planuje utrzymać i dalej budować silną autentyczność marki Fulfil, jednocześnie wspierając firmę i jej dystrybutorów innowacjami i ekspansją na nowe rynki i możliwości segmentów kategorii.
W ramach transakcji właściciel Nutelli, który niedawno doprowadził do wycofania dużej ilości swojej marki czekolady Kinder, planuje przejąć portfolio Fulfil, zachowując dotychczasowe zarządzanie, strukturę dystrybucji i pracowników.
Więcej przeczytasz na Ferrero dobrowolnie wycofuje wybrane partie produktów Kinder
– To posunięcie umożliwi firmie Ferrero rozwój w tym istotnym segmencie rynku, zaspokajając zmieniające się potrzeby i podążając za trendami wyznaczanymi przez konsumentów – dodała firma.
Spółka z przyszłością
Gigant słodyczowy Ferrero przejął mniejszościowy udział w Fulfill już w 2019 r., a to doprowadziło do wejścia firmy na rynek amerykański.
Irlandzki producent batonów rozpoczął swoją działalność w 2016 r. i osiągnął sprzedaż w wysokości około 12 mln euro w pierwszym roku handlowym, podwajając kwotę w kolejnych latach.
Twórcy Fulfil, Niall McGrath i Tom Gannon, opracowali produkt, aby zaoferować konsumentom 100% zalecanej dziennej dawki dziewięciu witamin dla osoby dorosłej. W tamtym czasie McGrath wyjaśnił, że Fulfill to „najwygodniejszy i najsmaczniejszy smakołyk, bez poczucia winy, które często towarzyszy konsumentom sięgającym po czekoladę”.
Ferrero odnotowało wzrost obrotów o 3,4% w roku obrotowym 2021.
Firma Fulfill z siedzibą w Dublinie prowadzi sprzedaż bezpośrednią w Wielkiej Brytanii, a także zajmuje się dystrybucją na inne rynki Europy oraz Azji i Pacyfiku.
W oświadczeniu Ferrero powiedziało, że planuje utrzymać i dalej budować silną autentyczność marki Fulfil, jednocześnie wspierając firmę i jej dystrybutorów innowacjami i ekspansją na nowe rynki i możliwości segmentów kategorii.
W ramach transakcji właściciel Nutelli, który niedawno doprowadził do wycofania dużej ilości swojej marki czekolady Kinder, planuje przejąć portfolio Fulfil, zachowując dotychczasowe zarządzanie, strukturę dystrybucji i pracowników.
Więcej przeczytasz na Ferrero dobrowolnie wycofuje wybrane partie produktów Kinder
– To posunięcie umożliwi firmie Ferrero rozwój w tym istotnym segmencie rynku, zaspokajając zmieniające się potrzeby i podążając za trendami wyznaczanymi przez konsumentów – dodała firma.
Spółka z przyszłością
Gigant słodyczowy Ferrero przejął mniejszościowy udział w Fulfill już w 2019 r., a to doprowadziło do wejścia firmy na rynek amerykański.
Irlandzki producent batonów rozpoczął swoją działalność w 2016 r. i osiągnął sprzedaż w wysokości około 12 mln euro w pierwszym roku handlowym, podwajając kwotę w kolejnych latach.
Twórcy Fulfil, Niall McGrath i Tom Gannon, opracowali produkt, aby zaoferować konsumentom 100% zalecanej dziennej dawki dziewięciu witamin dla osoby dorosłej. W tamtym czasie McGrath wyjaśnił, że Fulfill to „najwygodniejszy i najsmaczniejszy smakołyk, bez poczucia winy, które często towarzyszy konsumentom sięgającym po czekoladę”.
Ferrero odnotowało wzrost obrotów o 3,4% w roku obrotowym 2021.
Zdjęcie: Shutterstock