Philip Morris ma na oku Swedish Match

Koncern potwierdza rozmowy dotyczące potencjalnej oferty przejęcia szwedzkiego konkurenta.

Rozmowy dotyczące możliwej oferty publicznej przejęcia potwierdzają obie firmy. Jednak dyskusje trwają i nie ma pewności, że oferta zostanie złożona, ani co do jej warunków.

W związku z ogólnoświatowym spadkiem konsumpcji papierosów, amerykańska koncern chce się lepiej pozycjonować. Stąd rozmowy tytoniowego giganta o przejęciu europejskiego konkurenta Swedish Match, który  jest atrakcyjnym kąskiem dla Philipa Morrisa ze względu na jego asortyment bezdymny.

Największymi rynkami dla produktów bezdymnych Swedish Match są Stany Zjednoczone i Skandynawia. Firma zajmuje drugie miejsce na amerykańskim rynku cygar masowych. Jest również wiodącym producentem i dystrybutorem zapałek i zapalniczek z silnym portfolio marek na całym świecie.

Z kolei Philip Morris International to wiodąca międzynarodowa firma tytoniowa, której celem jest zapewnienie przyszłości wolnej od dymu tytoniowego i rozwijanie swojego portfolio w perspektywie długoterminowej, aby objąć produkty spoza sektora tytoniowego i nikotynowego. Obecne portfolio produktów firmy obejmuje przede wszystkim papierosy i produkty bezdymne. Od 2008 r. PMI zainwestowała ponad 9 mld USD w rozwój i skomercjalizowanie produktów bezdymnych dla dorosłych. Na koniec marca br. produkty bezdymne PMI są dostępne w sprzedaży na 71 rynkach, a firma szacuje, że około 12,7 mln dorosłych na całym świecie, z wyłączeniem Rosji i Ukrainy, przeszło już na IQOS i rzuciło palenie.

Joanna Hamdan 13685 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.