Rosyjska spóła zależna PepsiCo zmienia właściciela
Wimm-Bill-Dann Beverages - bo niej mowa - przechodzi w ręce producenta sera Multipro.
Wimm-Bill-Dann Beverages produkuje jogurty, mleko, mleko smakowe, soki owocowe i inne napoje bezalkoholowe. Według Inside Beer, filia PepsiCo ma 34% udziału w rynku produktów mlecznych w Rosji i 20% jeżeli chodzi o napoje owocowe.
Amerykański gigant napojowy kupił Wimm-Bill-Dann Beverages w ramach wieloetapowego procesu przejęcia w 2010/11, czyniąc go jednym z wiodących producentów napojów bezalkoholowych i produktów mlecznych w Rosji, zaraz po Danone - donosi LZ.
Przypomnijmy. Krótko po tym, jak Rosja dokonała inwazji na Ukrainę, PepsiCo ogłosiło, że poważnie ograniczy swoją działalność w Rosji i tymczasowo zawiesi produkcję i sprzedaż swoich bezalkoholowych marek napojowych takich jak: Pepsi, 7Up i Mirinda. Grupa ogłosiła również, że zaprzestanie wszelkich działań reklamowych i marketingowych w kraju. Jednak grupa nadal chce oferować artykuły codziennego użytku, takie jak produkty mleczne lub żywność dla niemowląt.
Ponadto latem ubiegłego roku amerykański gigant ogłosił, że sprzeda niektóre ze swoich marek soków, w tym Tropicana i Naked, francuskiej firmie private equity PAI Partners. Firma podkreśliła wówczas, że chce skupić się na zdrowszych przekąskach i napojach zero kalorii, a także zmniejszyć nacisk na napoje słodzone - informuje LZ.

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.