Janusz Palikot rusza na podbój Ameryki

Zarządzana przez niego Manufaktura Piwa Wódki i Wina przy zaangażowaniu marketingowym Kuby Wojewódzkiego, przygotowuje się do uruchomienia sprzedaży wyselekcjonowanych produktów wytwarzanych w Polsce na rynku amerykańskim.

Jednym z założeń spółki dotyczącej dystrybucji produktów Grupy Kapitałowej jest aktywna rozbudowa sprzedaży swoich alkoholi poza granicami Polski. W tym celu, między innymi zawiązana została przez MPWiW spółka prawa USA - Manufaktura Ameryka LLC.

- Manufaktura Ameryka prowadzi działania w celu pozyskania do współpracy partnerów w zakresie dystrybucji wyselekcjonowanych produktów MPWiW na terenie Florydy, Kalifornii, Illinois oraz Nowego Jorku. Dodatkowo spółka stworzyła własny zespół dedykowany rynkowi amerykańskiemu pod kierownictwem Toty Zoury. Zespół jest odpowiedzialny za realizację kampanii marketingowo-sprzedażowych oraz współpracę z ambasadorami marek w USA - powiedział Janusz Palikot, prezes MPWiW.

I dodał, że wierzy, że potencjał jaki tkwi w liniach smakowych firmy, zwłaszcza zawierających susz konopny pozwoli na szybkie zdobycie serc i podniebień Amerykanów.

- Wiele stanów USA ma liberalne prawo związane z konopiami w żywności i patrząc jak to się rozwija to w najbliższych latach możemy spodziewać się alkoholi z prawnie legalnym dodatkiem CBD czy nawet THC i my będziemy jako jedni z pierwszych na świecie do tego gotowi. Nasz sen o prawdziwym BUH-u właśnie się ziszcza - twierdzi Janusz Palikot.

Przypomnijmy. W ostatnich miesiącach spółka sfinalizowała połączenie ze spółką Doctor Brew. Poza tym w skład Grupy MPWiW wchodzą także (bezpośrednio): Tenczyńska Okovita, Tenczynek Dystrybucja, Tenczynek Świeże, a niebawem po zakończeniu procesu przejęcia również Przyjazne Państwo oraz pośrednio Tenczynek Bezalkoholowe i BUH Distillery. W ramach planowanej rozbudowy zdolności produkcyjnych w 2023 roku przejęta ma zostać także spółka Browar w Niechanowie (obecnie partner biznesowy MPWiW, któremu zlecana jest część produkcji).

Produkty spółki cieszącą się także coraz większym zainteresowaniem klientów poza Polską. Firma obecna jest  już z własnymi produktami na kilku rynkach europejskich i - jak zapewnia Janusz Palikot - będzie poszerzać ich dostępność w kolejnych krajach.

Joanna Hamdan 13685 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.