Profile sklepów spożywczych na FB: jedna sieć deklasuje konkurentów

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych sprawdził, jak sklepy spożywcze radziły sobie na Facebooku w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. W pierwszej trójce znalazły się Kaufland, Lidl oraz Żabka. Wiemy też, jak w tym zestawieniu wypadli ich konkurenci.

Największą liczbę interakcji w badanym okresie wygenerował profil Kaufland Polska, który zdobył ich łącznie 158 tys. Dyskonter zdeklasował on swoich konkurentów. Był to też, według analiz IBIiMS, jeden z najbardziej aktywnych profili w całym zestawieniu – w kwietniu opublikowano na nim aż 126 postów. Kaufland swoich rywali pobił również liczbą zebranych polubień (90 tys.) i komentarzy (20 tys.).

Na miejscu drugim jest facebookowy profil Lidl Polska – w kwietniu zdobył łącznie 79 tys. interakcji ze strony użytkowników (ok. połowę tego co Kaufland). Najwięcej z nich stanowiły polubienia (58 tys.) i udostępnienia (1,8 tys.). Podium zamknęła Żabka z wynikiem 33 tys. interakcji.

Kaufland, Lidl i Żabka z najaktywniejszymi profilami facebookowymi

W kwietniu najwięcej nowych fanów zgromadziła strona Lidla (13 tys.). Za nią znalazł się profil Dino, któremu w badanym okresie przybyło aż 8 tys. nowych obserwujących. Na uwagę zasługuje również Biedronka, której udało się zyskać 4,5 tys. nowych fanów. W rankingu zaprezentowano tylko najpopularniejsze profile, do których nie zakwalifikowały się np. Carrefour, Delikatesy Centrum, Chata Polska, Torimpex, Twój Market, Sklep Polski czy Makro Polska.

Największą popularność w badanym okresie uzyskał post profilu Kaufland Polska, który miał na celu zaangażowanie fanów do interakcji. Wpis zyskał 18 tys. interakcji, tym samym zdobywając pierwsze miejsce w zestawieniu. Drugie, trzecie, a nawet i czwarte miejsce w rankingu najpopularniejszych postów w kwietniu również należało do profilu Kaufland. Wszystkie wymienione wpisy miały bardzo podobny charakter jak ten zwycięski, czyli angażowały internautów do pozostawiania like’ów, komentarzy i udostępniania.

Pod względem liczby najbardziej popularnych postów to również Kaufland wiódł tutaj prym. Na 13 najpopularniejszych wpisów sklepów aż 6 należało do tego dyskontu spożywczego. Za nim uplasował się Lidl, którego 5 postów znalazło się na w/w liście, a 3 z nich miały charakter angażujący fanów do reagowania.

Można więc wnioskować, że publikacje, które są pisane w formie pytań lub które zachęcają do pozostawiania reakcji są jednymi z bardziej angażujących i to właśnie one zyskują największą popularność wśród internautów.

Według IBIiMS w zestawieniu w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. najkorzystniej na Facebooku wypadły profile sklepów spożywczych Kaufland Polska, Lidl Polska oraz Żabka.

Społem i Auchan najmniej angażują konsumenta w MS

W badanym okresie, niestety, najgorzej poradził sobie Społem, zyskując tylko 2 tys. interakcji ze strony fanów. Był to też jeden z najmniej aktywnych w kwietniu profili na Facebooku. W ciągu 30 dni umieścił bowiem jedynie 16 publikacji. Mniej aktywne były tylko Makro Polska, Torimpex i Freshmarket.

Z rankingu usunięto profil Auchan Retail Polska, który przekierowuje na globalną wersję konta, gdzie użytkownik widzi treści tłumaczone z języka francuskiego, które nie są skierowane bezpośrednio do odbiorcy z Polski.

 



Źródło: Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych