Lidl namaluje sześć murali

Zlokalizowane one będą w kilku największych miastach w Polsce i do ich namalowania zostaną wykorzystane ekologiczne farby antysmogowe. Dwa już są.

Lidl Polska obchodzi w tym roku 20-lecie istnienia w Polsce. Z okazji jubileuszu sieć wystartowała ze specjalną kampanią – „Lidl. 20 lat wszystkiego najlepszego!”. Jednym z jej nośników są murale. Lidl przygotuje sześć murali, które zlokalizowane będą w największych miastach w Polsce: w Warszawie (przy metrze Politechnika, ul. Waryńskiego 3), Krakowie (przy ul. Karmelickiej 28), Wrocławiu (skrzyżowanie ulicy Dubois z Pomorską), Poznaniu (ul. Półwiejska 4 oraz przy zbiegu ulic Bukowskiej i Zeylanda przy Międzynarodowych Targach Poznańskich) oraz w Gdyni (przy zbiegu ulicy Władysława IV oraz alei Piłsudskiego). Część już jest, np. w Warszawie i Poznaniu.

- Z okazji 20-lecia istnienia naszej sieci w Polsce postanowiliśmy wykorzystać nowy kanał komunikacji z klientami – mural. To format, który od kilku lat stale zyskuje na popularności, zdobiąc ściany budynków w naszych miastach. Zadbaliśmy o to, aby nasza kreacja graficzna była estetyczna i podkreślała wartości oraz symbole, które kojarzą się z Lidl Polska – tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR Lidl Polska.

Co ważne, do malowania murali z okazji 20-lecia Lidl Polska są wykorzystane dwa rodzaje farb – ekologiczna oraz ekologiczna farba KNOxOUT, która dodatkowo redukuje szkodliwe tlenki azotów, które są wysoce reaktywnymi gazami zawierającymi azot i tlen. Mają poważne skutki dla zdrowia i środowiska – mogą powodować problemy z oddychaniem. Szczególnie narażone są dzieci, osoby starsze i takie, u których już występują choroby związane z układem oddechowym. Tlenki azotu są również ważną składową smogu, a przez to, że łatwo rozpuszczają się w wodzie, są przyczyną powstawania kwaśnych deszczy.

Farba KNOxOUT zawiera fotokatalizator (ultradrobny dwutlenek tytanu), który pod wpływem promieniowania słonecznego przekształca szkodliwe zanieczyszczenia powietrza w mniej szkodliwe substancje. Ściana staje się oczyszczaczem powietrza zasilanym słońcem. 1 mkw. pomalowany farbą KNOxOUT dziennie redukuje 0,44 g tlenków azotu. Dwutlenek tytanu nie zużywa się w reakcji chemicznej – jest katalizatorem. Działa tak długo, jak pozostaje na ścianie. Ma także właściwości samoczyszczące, przeciwbakteryjne i dezodoryzujące.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 11 550 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 800.

Katarzyna Pierzchała 5277 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.