12 tysięcy lalek Barbie na pomoc Ukrainie
W sprzedaży pojawiła się specjalna pula lalek Barbie oznaczonych naklejką informującą o pomocy Ukrainie. Można kupić je zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online.
- Jesteśmy całym sercem z narodem ukraińskim i chociaż żaden wysiłek nie wydaje się wystarczający, w Mattel wiemy, że odgrywamy znaczącą rolę w zapewnianiu dostępu do rozwoju poprzez zabawę i wspieraniu potrzeb dzieci w tym trudnym czasie – napisał w wydanym na LinkedIn oświadczeniu Sanjay Luthra, dyrektor zarządzający Mattel EMEA.
Wybrane do akcji produkty zostaną oznaczone specjalną naklejką z logo akcji. Wato zauważyć, że Polska to pierwszy rynek, na którym Mattel uruchomił tego rodzaju program pomocowy, obejmujący wielu partnerów handlowych na terenie całego kraju. Co więcej, Mattel zadeklarował wsparcie w wysokości 1 miliona
USD w formie pieniężnej i produktowej, które przekaże organizacjom charytatywnym, takim jak: Save the Children, SOS Wioski Dziecięce oraz Caritas Polska. Ponadto Mattel, przy współpracy z organizacją Save the Children, prowadzi wśród swoich pracowników zbiórkę pieniężną na rzecz dzieci i rodzin z Ukrainy. Zebrane środki zostaną przeznaczone na zapewnienie żywności, środków higienicznych, opieki medycznej, wsparcia psychologicznego oraz pedagogicznego. Fundacja Mattel przekaże na ten cel równowartość kwoty zebranej przez pracowników na całym świecie.
Mattel to wiodący producent zabawek na świecie i właściciel jednych z najpopularniejszych marek kierowanych do dzieci. Są to Barbie, Hot Wheels, Fisher-Price, Thomas & Friends, UNO, Masters of the Univers, Monster High i MEGA. Firma powstała w 1945 roku. Jej produkty są dostępne w ponad 150 krajach.

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.