Lidl mocniej stawia na elektroniczne gazetki i ekologię

Sieć rozpoczyna promocję elektronicznych gazetek wśród klientów. Jest to kolejny z kroków podjętych przez operatora, mający na celu ochronę otaczającej przyrody.

Lidl bierze odpowiedzialność nie tylko za aspekt biznesowy działań, ale również za wielowymiarowe i zrównoważone funkcjonowanie w otoczeniu. - Komfort dokonywania zakupów przez klientów, odpowiedzialne wykorzystywanie zasobów, atrakcyjne warunki pracy, jak i oparte na zaufaniu relacje z partnerami biznesowymi to podstawa codziennej działalności. Wartości te są określone w Zasadach Korporacyjnych oraz w Kodeksie Postępowania (Code of Conduct) – słyszymy w centrali sieci.

Ważnym krokiem jest rozpoczęta właśnie kampania zachęcająca do korzystania z elektronicznych gazetek promocyjnych. W części sklepów pojawią się komunikaty z informacją o dostępności najnowszych ofert na stronie lidl.pl, aplikacji Lidl Plus i aplikacji Lidl. Test obejmie kilkaset placówek, głównie na terenie Wielkopolski i Kujaw.

- W Lidlu wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej oraz ma realny wpływ na to, co dzieje się w naszym otoczeniu. To nasz sposób na spełnianie obietnicy jakości, a przez to zabezpieczenie przyszłości dla kolejnych pokoleń - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications & CSR Lidl Polska.

Podkreśla, że firma jest zwolennikiem stosowania prostych rozwiązań. - Mniejsze zapotrzebowanie na papierowe gazetki to mniejsza emisja CO2 oraz ochrona zasobów leśnych, dlatego chcemy przypominać naszym klientom, podczas ich wizyt w sklepach, że naszą ofertę mogą sprawdzić w łatwy, wygodny i szybki sposób za pomocą naszych aplikacji i strony internetowej – tłumaczy.

Ekoparagony i elektroniczne cenówki w Lidlu

Na tym nie koniec ekologicznych działań w Lidlu. Od sierpnia ub.r. w części sklepów Lidl Polska klienci spotkać mogą nowe paragony, które wyróżniają się niebieskim kolorem. Wykonane są z innowacyjnego, bardziej ekologicznego papieru termicznego oraz posiadają certyfikat FSC. Oznacza to, że materiał pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej, a więc przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych. Kolejną zaletą jest trwałość nowych paragonów – ich materiał jest odporny na światło, olej i wodę, dlatego można go przechowywać przez długi czas. Gdy nie jest już potrzebny, można go wyrzucić do pojemnika na papier, ponieważ nadaje się do recyklingu. Jeśli „niebieski” paragon zetknie się z zakupioną żywnością, nie stanowi to żadnego problemu – materiał jest całkowicie bezpieczny dla zdrowia.

- Aktualnie prowadzimy test nowych paragonów w kilkudziesięciu sklepach zlokalizowanych w Warszawie oraz Poznaniu. W pozostałych placówkach będziemy stosować standardowe paragony do momentu wyczerpania ich zapasów – słyszymy w centrali Lidla.

Poza tym operator testuje elektroniczne cenówki. Pozornie wyglądają jak tradycyjne, natomiast przyglądając się z bliska okazuje się, że są niewielkimi ekranami wyświetlającymi cenę, kraj pochodzenia oraz informacje o produkcie – elektroniczne cenówki, Electronic Shelf Label (ESL) docelowo mają zastąpić papierowe cenówki. Lidl podjął pierwsze kroki w celu stopniowego wprowadzenia rozwiązania – aktualnie elektroniczne cenówki funkcjonują już w jednym sklepie sieci w Poznaniu. W ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy operator planuje wyposażyć w nie kilkaset swoich sklepów, a docelowo wszystkie.

Niemarnowanie żywności

Warto podkreślić, że kluczowym obszarem działalności działu zakupów sieci jest wspieranie zachowania bioróżnorodności i przeciwdziałanie wylesianiu w globalnych łańcuchach dostaw. Oprócz certyfikacji surowców uznanych przez Lidl za krytyczne, celem jest stosowanie bardziej zrównoważonych alternatyw produktów. Jest to sposób na ograniczenie wylesiania, przy jednoczesnym rozszerzaniu asortymentu dostępnego dla klientów. W ramach takiego podejścia Lidl Polska powiększa ofertę wegańskich oraz wegetariańskich alternatyw mięsnych i mlecznych w asortymencie.

Ponado Lidl Polska od lat przeciwdziała marnowaniu żywności. W ramach całego łańcucha dostaw sieć optymalizuje zamówienia produktów w taki sposób, aby ograniczyć jej marnowanie niemal do zera. Od początku działalności sieć współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska, z którymi realizuje zbiórki dla osób potrzebujących oraz liczne działania edukacyjne. Firma prowadzi również swój autorski projekt „Kupuję, nie marnuję”, w ramach którego w niższej cenie oferuje produkty o krótkim terminie przydatności, jednak w pełni wartościowe. Przecena tych artykułów sięga nawet -70%. W obniżonych cenach Lidl oferuje także „nieperfekcyjne” warzywa i owoce. Warto także podkreślić, że owoce, warzywa oraz pieczywo, które stracą świeżość, są przekazywane przez Lidla do dalszej przeróbki na biogaz.

I jeszcze jedna z najnowszych inicjatyw, tym razem skierowana dla najmłodszych. Lidl został właśnie partnerem projektu EkoEksperymentarium.pl. To darmowa gra online, stworzona dla dzieci w wieku od 5 do 11 lat. Można w nią grać samodzielnie, całą rodziną lub w czasie lekcji, zarówno w klasie, jak i zdalnie.

Jej zasady są proste. Scenę tworzą różne pokoje, będące pomieszczeniami domowymi, sklepem czy też obszarem lasu. Rodzina Łaskotków, poprzez różnego rodzaju zagadki logiczne rozwiązywane przez dziecko, tłumaczy, w jaki sposób można bez trudu działać na rzecz środowiska. Nauka dobrych nawyków obejmuje między innymi oszczędzanie wody i prądu czy ponowne wykorzystywanie opakowań. Od niedawna w grze można również zrobić zakupy w sklepie Lidl Polska, ucząc się jednocześnie niemarnowania żywności, rozróżniania produktów przyjaznych środowisku, czy też znaczenia certyfikatów. Gra dostępna jest za darmo, a opiekę merytoryczną i patronat nad projektem sprawuje Ministerstwo Klimatu i Środowiska.

Katarzyna Pierzchała 5451 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.