Apaczka, czyli innowacyjna usługa dla e-commerce

Rozwój e-commerce wymaga podejmowania przez e-sklepy działań umożliwiających budowanie przewagi konkurencyjnej na każdym etapie podróży klienta. Apaczka, ekspert technologiczny w zakresie procesów wysyłkowych, rozszerza więc zakres swoich usług, aby umożliwić im budowanie indywidualnej relacji.

Ostatnie dwa lata, zdominowane przez pandemię i kolejne lockdowny, znacznie przyspieszyły cyfryzację i wiele firm skoncentrowało się na rozwoju kanału online.

W efekcie rynek e-commerce rozwinął się znacznie szybciej, niż przewidywano, i jak pokazuje prognoza analityków z PwC, jego wartość każdego roku będzie rosła średnio o 12%, aby do 2026 roku osiągnąć wartość 162 mld zł.

Polacy przyzwyczajają się do e-zakupów i już teraz ponad 74% badanych deklaruje, że po zakończeniu pandemii nie zmniejszy poziomu zakupów przez internet, a kolejne 10% zamierza zwiększyć ich częstotliwość i liczbę.

Powiadomienia e-mail o statusie przesyłki

Wzrost sprzedaży poprzez oferowanie produktów komplementarnych czy zmniejszenie liczby zgłoszeń związanych ze statusem przesyłek ze strony kupujących realnie wpływają na efektywność całego e-biznesu. Z kolei pozytywny wizerunek marki jest kluczowy w budowaniu lojalności i zadowolenia klienta. Dlatego też wraz ze wzrostem rynku rośnie zapotrzebowanie na usługi wspierające sprzedaż i marketing sklepów online. Odpowiedzią na potrzeby klientów z branży e-commerce jest innowacyjne rozwiązanie PRO Brand, będące pakietem usług umożliwiających personalizację komunikacji z klientami e-sklepów na etapie procesów wysyłkowych.

Na szczególną uwagę zasługują dwie usługi: personalizowane wiadomości e-mail ze statusem przesyłki wysyłane do kupujących oraz personalizowana strona śledzenia przesyłki udostępniana klientom końcowym. Usługa powiadomień e-mail spełnia te oczekiwania właścicieli e-sklepów, dzięki zaimplementowanym funkcjonalnościom, do których należą m.in. personalizacja treści maila kierowanego do klienta końcowego z informacją o statusie przesyłki, stworzenie własnego komunikatu w stopce wiadomości, umieszczenie linku do strony śledzenia przesyłki, dołączenie informacji kontaktowych, a także odnośników do mediów społecznościowych sprzedającego.

Tak opracowana, zindywidualizowana komunikacja jest szczególnie ważna, ponieważ, jak się okazuje, nawet 85% wiadomości e-mail z powiadomieniami o statusie przesyłki jest otwieranych przez adresatów. Stanowią więc idealny punkt styku z klientem, aby oferować produkty komplementarne czy zachęcić klientów do powrotu na witrynę e-sklepu.

Strona śledzenia przesyłki

Klienci dla własnego komfortu chcą wiedzieć, na jakim etapie dostawy jest przesyłka, na którą niecierpliwie czekają. W ramach Pakietu PRO Brand możliwa jest personalizacja podstrony śledzenia przesyłki, służącej do samodzielnego monitoringu postępów w dostawie zamówionego produktu przez klienta końcowego. To idealne miejsce na komunikację ofert promocyjnych czy nowości produktowych w formie banera reklamowego, umieszczenia aktualnych treści marketingowych albo odnośników do mediów społecznościowych sprzedawcy. Efektem takich działań powinno być zwiększenie ruchu w witrynie e-sklepu, up-sell produktów promowanych, a także mniej zapytań o status przesyłki ze strony kupujących.

– Korzystając z PRO Brand, właściciel e-sklepu nie tylko buduje pozytywne wrażenia u osób kupujących, ale też otrzymuje nowe narzędzie stymulujące sprzedaż w procesach po-zakupowych – uważa Marcin Susmanek, członek zarządu Wolante Investments (właściciel platformy Apaczka.pl).

 

Katarzyna Pierzchała 5271 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.