Janusz Palikot uruchamia nowy projekt

Jego celem jest sfinansowanie dynamicznej ekspansji rynkowej i rozszerzenie portfolio produktów.

Tenczynek Dystrybucja - spółka zarządzająca sprzedażą szerokiej gamy produktów firmowanych m.in. przez Janusza Palikota czy Kubę Wojewódzkiego - uruchomiła projekt “Inwestycje Palikota”. Jego celem jest sfinansowanie dynamicznej ekspansji rynkowej i rozszerzenie portfolio produktów. Z pierwszej transzy spółka chce pozyskać 11 mln zł. Środki zostaną po czasie zwrócone inwestorom z odpowiednią nadwyżką.

Tenczynek Dystrybucja przygotowała kilka pakietów inwestycyjnych. Podstawą oprocentowania będzie wskaźnik inflacji bazowej (CPI), powiększony o procent zależny od sumy zainwestowanych środków.

Górny limit inwestycji dla pojedynczego inwestora to 20 000 zł, a jej czas realizacji to 12 miesięcy. Z kolei odsetki wypłacane będą co miesiąc.

Zabezpieczeniem będzie zastaw na znaku towarowym Wyjebongo. Dodatkowymi benefitami dla inwestorów będą wybrane alkohole z portfolio Tenczynek Dystrybucja. Dla inwestycji powyżej 5 000 zł przygotowano butelki z przedpremierowej partii wódki Popcorn, a powyżej 10 000 zł dodatkowo 180 butelek piw z Browaru Tenczynek.

- Tenczynek Dystrybucja to rentowna spółka, która tylko w 2021 roku wygenerowała 4,3 mln zł zysku. Jej przewaga leży w szerokim portfolio, nie tylko alkoholi. Są to innowacyjne, najwyższej jakości produkty, oparte na trendach, impulsach i emocjach, z mocnym marketingiem, wspierane przez obecność największych nazwisk w Polsce. Posiadamy szerokie grono dostawców, również fabryki ze Słowacji, Czech, Hiszpanii czy Brazylii. BUH to pieniądz, wiemy doskonale jak go pomnażać, więc jesteśmy w stanie zaoferować atrakcyjny zwrot z tej inwestycji - powiedział Janusz Palikot.
 
W 2021 roku Tenczynek Dystrybucja zanotowała bardzo duży wzrost przychodów względem poprzedniego roku (z 1,3 do 33,5 mln zł), a wartość sprzedanych towarów i materiałów wyniosła 25,8 mln zł. Odnotowała także ponadprzeciętny wzrost kapitału własnego (ROE 105%). Zysk netto w 2021 roku wyniósł 4,3 mln zł, EBITDA 5,1 mln zł, a ROS netto 13%.
 
Pozyskane od inwestorów środki spółka chce przeznaczyć na dalszy rozwój w tym: możliwość szybkiego wprowadzania produktów impulsowych na rynek (zatowarowanie), zakup innowacyjnych produktów od partnerów z Polski i zagranicy, zwiększenie zatrudnienia przedstawicieli handlowych oraz możliwość jednoczesnego zapewnienia ciągłości dostaw hitów sprzedażowych.
Joanna Hamdan 13685 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.