Aldi zwiększa tempo rozwoju

W 2022 r. detalista planuje w Polsce otwarcie ok. 60 nowych sklepów oraz drugiego centrum dystrybucji, dzięki czemu stworzy ponad 800 nowych miejsc pracy. Detalista zamierza przeznaczyć na ten cel ok. 30 mln zł.

- Sytuacja rynkowa jest dynamiczna i szczególnie wymagająca dla pracodawców. Znalezienie odpowiednich pracowników dla wielu sieci handlowych wciąż jest sporym wyzwaniem, a to oni stanowią fundament naszego biznesu. Dlatego Aldi nieustająco podnosi swoją konkurencyjność rynkową zwiększając wysokość zarobków i atrakcyjność pakietu świadczeń - mówi Anna Goleniowska, dyrektor obszaru zasobów ludzkich, Aldi Polska.

Jak zapewnia sieć, zaczynający pracę w Aldi sprzedawcy zarobią w tym roku od 3410 zł do 4010 zł brutto miesięcznie. Zarobki osób na stanowisku sprzedawca, posiadających minimum trzyletnie doświadczenie, kształtują się w przedziale 3810- 4410 zł brutto. Magazynier z najmniejszym stażem będzie mógł liczyć co miesiąc na kwotę  3810. Najwięcej, bo od 5615 do 6415 zł zarobi co miesiąc początkujący kierownik sklepu. Wszystkie stawki są kwotami brutto i wliczona została również do nich wartość karty przedpłaconej.

Poza likwidacją okresu próbnego dla nowo zatrudnionych pracowników sieć oferuje dostęp do prywatnej opieki medycznej dla pracowników oraz ich rodzin, jak również ubezpieczenie na życie czy możliwość korzystania z pakietów sportowych i rozrywkowych Medicover Sport. Ponadto każda osoba w organizacji ma dostęp do szkoleń adekwatnych do zajmowanego stanowiska oraz obszaru, w jakim pracuje.

Z myślą o nowych pracownikach sieć stworzyła specjalną platformę informacyjną, która znajduje się pod adresem praca.aldi.pl.

Obecnie Aldi w Polsce posiada 203 sklepy i zatrudnia blisko 3600 pracowników. W ostatnich 5 latach sieć zwiększyła liczbę swoich sklepów o 70%, nieustannie też pracuje nad umacnianiem rozpoznawalności marki i rozwojem polityki zatrudnienia. Poza Polską szyld Aldi obecny jest również w: Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Portugalii i Hiszpanii.

Joanna Hamdan 13855 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.