Zerowy VAT w Żabce, komentarz sieci: mogły wystąpić przejściowe trudności

- Sama wymiana etykiet jest dużym wyzwaniem dla kilku tysięcy franczyzobiorców. W zależności od wielkości sklepu, musieli oni w jedną noc wymienić od kilkuset do nawet kilku tysięcy etykiet. Stąd też w niektórych placówkach mogły wystąpić przejściowe trudności - informuje HE biuro prasowe Żabki.

We wtorek rano, 1 lutego 2022 r., a więc w pierwszym dniu funkcjonowania zerowego VAT na wybrane produkty żywnościowe, odwiedziliśmy kilka stołecznych Żabek i dwie podwarszawskie. Sprawdziliśmy, czy i jak są w nich oznakowane nowe, niższe ceny. Okazało się, że słabo lub w ogóle. - Ale że co miałoby być tańsze? - pytała nas zdziwiona młoda sprzedawczyni.

W środę 2 lutego sieć zapewniła jednak HandelExtra.pl, że operator zadbał o odpowiednie przygotowanie franczyzobiorców do zaplanowanej od 1 lutego br. obniżki cen produktów z kategorii objętych zmianą stawek z 5% na 0%.

- Otrzymali oni od nas komplet zaleceń oraz instrukcje operacyjne dot. działań, które należy podjąć w związku ze zmianą, m.in. o konieczności wymiany etykiet cenowych na nowe, z obniżonymi cenami oraz ekspozycji komunikatu dla klientów w koszyczku promocyjnym przy kasie. W tym intensywnym czasie franczyzobiorcy mogą także liczyć na dodatkową pomoc ze strony naszego Centrum Wsparcia Franczyzobiorców, którego godziny pracy w ostatnich dniach zostały wydłużone - informuje HandelExtra.pl biuro prasowe sieci Żabka.

I jak czytamy dalej: - Wszystkie zmiany w systemach kasowych przebiegły pomyślnie. Podkreślamy, że sama wymiana etykiet jest dużym wyzwaniem dla naszych kilku tysięcy franczyzobiorców. W zależności od wielkości sklepu, musieli oni w bardzo krótkim czasie, a dokładnie w jedną noc, wymienić od kilkuset do nawet kilku tysięcy etykiet. Stąd też w niektórych placówkach mogą występować przejściowe trudności, za które przepraszamy naszych klientów.

ŻABKI RÓŻNIE PRZYGOTOWANE NA ZMIANĘ CEN W SKLEPACH [PRZEGLĄD HE]

Żabka to sieć małych sklepów zlokalizowanych głównie, choć nie tylko, przy ulicach dużych miast. Obecnie funkcjonuje ok. 8 tys. takich placówek, z którymi współpracuje 6 tys. franczyzobiorców. 

 

Ilona Mrozowska 4593 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.