Lidl promuje elektroniczne gazetki

W części sklepów pojawią się komunikaty z informacją o dostępności najnowszych ofert na stronie lidl.pl, aplikacji Lidl Plus i aplikacji Lidl. Test obejmie kilkaset placówek, głównie na terenie Wielkopolski i Kujaw.

Zgodnie z ideą „W trosce o lepsze jutro” Lidl poszukuje nowych, bardziej ekologicznych rozwiązań. W 2021 r. roku sieć rozpoczęła m.in. wymianę papieru do paragonów na bardziej przyjazny środowisku, a także wprowadziła testy elektronicznych cenówek. Wprowadziła także politykę zakupową dla łańcuchów dostaw wolnych od wylesiania i konwersji ekosystemów, która ma na celu zapobieganie wylesiania, a co za tym idzie, zagrożeniu dla cennych ekosystemów.

Kolejnym krokiem jest rozpoczęta właśnie kampania zachęcająca do korzystania z elektronicznych gazetek promocyjnych. W części sklepów pojawią się komunikaty z informacją o dostępności najnowszych ofert na stronie lidl.pl, aplikacji Lidl Plus i aplikacji Lidl. Test obejmie kilkaset placówek, głównie na terenie Wielkopolski i Kujaw.

- To nasz sposób na spełnianie obietnicy jakości, a przez to zabezpieczenie przyszłości dla kolejnych pokoleń. Jesteśmy zwolennikami stosowania prostych rozwiązań – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications & CSR Lidl Polska.

Na tym nie koniec działań mających na celu ochronę środowiska. Oprócz certyfikacji surowców uznanych przez Lidl za krytyczne, jego celem jest stosowanie bardziej zrównoważonych alternatyw produktów. Jest to sposób na ograniczenie wylesiania, przy jednoczesnym rozszerzaniu asortymentu dostępnego dla klientów. W ramach takiego podejścia operator powiększa ofertę wegańskich oraz wegetariańskich alternatyw mięsnych i mlecznych w asortymencie. Przekształcenie białka roślinnego w białko zwierzęce powoduje utratę dużej ilości kalorii, zwłaszcza w produkcji wołowiny. Bezpośrednie spożywanie białka roślinnego jest lepsze dla środowiska, ponieważ zużywamy go mniej niż przy hodowli zwierząt. Tym samym potrzeba mniej ziemi pod uprawy, a ślad węglowy jest znacznie zmniejszony.

 Ekoparagony w Lidlu

Od sierpnia u.br. w części sklepów Lidl Polska klienci spotkać mogą nowe paragony, które wyróżniają się niebieskim kolorem. Wykonane są one z innowacyjnego, bardziej ekologicznego papieru termicznego oraz posiadają certyfikat FSC. Oznacza to, że materiał pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej, a więc przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych. Kolejną zaletą jest trwałość nowych paragonów – ich materiał jest odporny na światło, olej i wodę, dlatego można go przechowywać przez długi czas. Jeśli paragon nie jest już potrzebny, można go wyrzucić do pojemnika na papier, ponieważ nadaje się do recyklingu. Jeśli „niebieski” paragon zetknie się z zakupioną żywnością, nie stanowi to żadnego problemu – materiał jest całkowicie bezpieczny dla zdrowia.

- Aktualnie prowadzimy test nowych paragonów w kilkudziesięciu sklepach zlokalizowanych w Warszawie oraz Poznaniu. W pozostałych sklepach w Polsce w trosce o ochronę zasobów będziemy stosować standardowe paragony do momentu wyczerpania ich zapasów – usłyszeliśmy w centrali Lidla.

Elektroniczne cenówki w Lidlu

Pozornie wyglądają jak tradycyjne cenówki, natomiast przyglądając się z bliska okazuje się, że są niewielkimi ekranami wyświetlającymi cenę, kraj pochodzenia oraz informacje o produkcie – elektroniczne cenówki, Electronic Shelf Label (ESL) docelowo mają zastąpić papierowe cenówki. Lidl podjął pierwsze kroki w celu stopniowego wprowadzenia rozwiązania – aktualnie funkcjonują one w jednym sklepie sieci w Poznaniu. W ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy Lidl planuje wyposażyć w elektroniczne cenówki kilkaset swoich sklepów, a docelowo wszystkie.

Lidl Polska planuje rozpocząć wyposażanie sklepów w elektroniczne cenówki od asortymentu świeżych produktów, w tym m.in. owoców i warzyw, nabiału, pieczywa. Warto podkreślić, że obszar owoców i warzyw jest szczególnie istotny, ponieważ charakteryzuje się częstymi zmianami asortymentu oraz dynamicznymi cenami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 5264 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.