Lisek opanowuje Warszawę, dotarł już na Białołekę

Ten polski start-up i pionier ekspresowych dostaw zakupów nad Wisłą, uruchomił właśnie swój dark store na Białołęce, czyli w najdalej wysuniętej na północ dzielnicy Warszawy. Do końca bieżącego roku chce docierać do 10 mln Polaków, również w mniejszych miastach. Już zrealizował 1/3 planu.

Ostatnio Lisek idzie jak burza. Zadebiutował w 2018 r. w stolicy i działał nieprzerwanie do lutego 2020 r. Wówczas zakończył etap pilotażu i ponownie rozpoczął działalność w marcu br. Od tego czasu otworzył kilkadziesiąt magazynów, z których dowozi zakupy w zaledwie 10 minut.

Usługa dostępna jest już dla ponad 2,5 miliona konsumentów. Z Liska korzystać mogą mieszkańcy: Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Gdańska, Katowic, Piaseczna i jego okolic oraz Poznania. W samej stolicy firma na razie działa w wybranych obszarach: na Bielanach, Żoliborzu, Bemowie, Woli, Pradze, Mokotowie, Służewcu, Ursynowie, Ochocie, Bródnie, Targówku, w Ursusie, Wilanowie i Śródmieściu. W Piasecznie i Wawrze Lisek operuje w formie usługi Lisek.PLUS, w której dostępny jest szerszy asortyment, a czas dostawy wynosi do 30 minut.

Właśnie ruszył magazyn na Białołęce. Stąd już tylko krok do Legionowa czy Jabłonny. Wcisnął się on między salon urody a sklep spożywczo-przemysłowy lokalnej sieci DH Tarchomin. Co ciekawe, ta ostatnia firma też prowadzi e-sklep (DHT Online), gdzie dostawy też są bardzo szybkie i sprawne, choć nie w 10 minut, jak deklaruje Lisek.

Na Białołęce jest duży potencjał e-zakupów (to najszybciej rozwijająca się dzielnica Warszawy), choć jest ona w zasięgu większości działających w stolicy e-sklepów. Na ulicach non stop można tu spotkać samochody Frisco, Auchan, Carrefoura lub dostawców z Glovo. Konkurencja jest więc potężna i liczna.

Lisek chyba się jej nie boi, bo śmiało poszerza swój zasięg. Jak deklarował nam w ubiegłym roku Marek Kośnik, współzałożyciel i prezes Liska, do końca bieżącego roku chce docierać do 10 mln Polaków, również w mniejszych miastach.

- Lisek jest stąd. Mamy polski kapitał, polską nazwę i chcemy to w pełni wykorzystać. Oferujemy nowoczesną usługę, ale nie zapominamy o wartości relacji międzyludzkich. Pracujemy i będziemy pracować nad relacjami Liska z otoczeniem. Naszym celem jest zbudowanie sklepu, który będzie lubiany. Jako usługa, która ułatwia życie Lisek ma wielki potencjał, żeby stać się pozytywnym elementem codzienności – zapewnia Justyna Sztengreber, dyrektor marketingu Liska.

Minimalne zamówienie wynosi 1 zł. Koszt dostawy to 4,99 zł przy zamówieniach do 30 zł i 2,99 zł, gdy wartość koszyka zakupów waha się od 30 zł do 50 zł. Gdy przekroczy on 50 zł doręczenie jest darmowe. Co więcej, przy zamówieniach powyżej 100 zł klient dostaje 10% zniżki na cały koszyk.

Lisek działa codziennie od 8:00 do 23:00. W Warszawie i Piasecznie godziny pracy są wydłużone - od poniedziałku do środy od 8:00 do 24:00, a od czwartku do niedzieli od 8:00 do 1:00. Pracuje też w każdą niedzielę.

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 5264 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.