Właściciel Makro Cash & Carry chce przekroczyć granicę sprzedaży 40 mld euro

Grupa Metro ma zamiar niemal podwoić sprzedaż do 2030 r. W najbliższych latach przychody mają wzrosnąć o co najmniej 3%. Obszary, które powinny być motorem docelowego wzrostu, to przede wszystkim działalność hurtowa i rynek online.

Metro AG w Polsce jest właścicielem m.in. sieci Makro Cash & Carry.

Firma podała właśnie, że jej przychody powinny rosnąć średnio o 3 do 5% rocznie od 2022 do 2025 r.

W roku obrotowym 2020/21 (stan na koniec grudnia 2021) sprzedaż wyniosła około 24,8 mld euro. W październiku 2021 r. Metro AG podało, że sprzedaż w IV kwartale roku obrotowego 2020/21 wzrosła o 9,5% do 7,1 mld euro. Z kolei sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 9,9%. Firma zanotowała wówczas ożywienie popytu na rynku HoReCa, które rozpoczęło się już w III kwartale i było kontynuowane również w IV kwartale. Dzięki wielokanałowemu podejściu (sklepy, firmy kurierskie, rozwiązania cyfrowe) Metro było w stanie uzyskać nieproporcjonalne korzyści z tego rozwoju. Pisaliśmy o tym tutaj.

Oczekuje się również, że wynik operacyjny (Ebitda) wzrośnie średniorocznie o 3 do 5% do 2025 r. i osiągnie ponad 2 mld euro do 2030 r. Ostatnio Metro zarobiło tu prawie 1,2 miliarda euro.

Pod koniec stycznia 2022 Grupa, jak informuje "Lebensmittel Zeitung", chce rozwijać się w branży dostawczej, a rynek online ma zostać rozszerzony na arenie międzynarodowej. Metro chce jeszcze bardziej ukierunkować sklepy na klientów profesjonalnych, bardziej wymagających.

Na koniec września 2021 roku sieć sklepów liczyła 681 placówek (w tym 3 nowe otwarcia w Indiach, 1 nowe otwarcie w Pakistanie i 1 zamknięcie w Niemczech).