Lewiatan rusza z formatem convenience [NEWS HE]

W I kwartale br., czyli już za moment, sieć Lewiatan rozpoczyna pilotaż nowego konceptu sklepów mniejszego formatu. I, co jest najbardziej zaskakujące, w kilku miejscach - ustalił HandelExtra.

Na zdjęciu: Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding

O tym, że Lewiatan pracuje nad nowy formatem, pisaliśmy jako pierwsi już w październiku ub.r. - To nasza odpowiedź na rosnące potrzeby i oczekiwania klientów nie tylko w zakresie małych sklepów osiedlowych, realizujących pilne, ale kompleksowe potrzeby zakupowe, ale również sklepów w tym formacie zlokalizowanych w innych lokalizacjach – tłumaczy Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding.

Dodaje, że pierwsze, testowe sklepy nowego formatu uruchomione zostaną już niedługo. Zarządzane one będą przez dotychczasowych franczyzobiorców Lewiatana. Gdzie one ruszą dokładnie - jak na razie to tajemnica.

Ustaliliśmy jednak, placówki te powstaną w kilku różnych miejscach w całej Polsce. Jak długo potrwa faza testów? Na razie na to pytanie nie ma odpowiedzi. - Będziemy analizować kluczowe wskaźniki rozwoju takie jak: dopasowanie asortymentu do potrzeb i oczekiwań klientów, zakres usług oferowanych w placówkach, czy też ogólny odbiór nowego konceptu przez konsumentów – tłumaczy nam Robert Rękas.

I podkreśla, że wszystkie te składowe mają z cel oddanie klientom Lewiatana sklep najlepiej dopasowany do ich potrzeb. - Ostrożnie szacujemy, że skalowanie projektu na szerszą skalę powinno mieć miejsce w III kwartale roku - mówi.

Nowy format sklepu do 150 mkw. to oferta skierowana do mniejszych placówek, która poza typowymi misjami zakupowymi często odpowiada jeszcze na specyficzne oczekiwana konsumentów szybkich zakupów po drodze, czy też przy okazji. - Obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na tego typu koncept – zgłaszają je nasi obecni franczyzobiorcy, jak i potencjalni, którzy chcieliby przystąpić do naszej sieci – tak tłumaczy nową inicjatywę prezes zarządu Lewiatan Holding, którego pytamy, czy będzie to ścisły format convenience.

- Unikamy takiego porównania i „szufladkowania”. To autorski model wypracowany przez Lewiatana, w którym podstawą jest dopasowana do oczekiwań klientów oferta oparta na zaufanych brandach, produktach marki własnej, jak też wyróżniających sklep produktach od lokalnych dostawców - podkreśla.

Warto odnotować, że format małego sklepu powstanie pod parasolowym szyldem Lewiatana, ale „z pewnym atrybutem w nazwie”. Jest on jeszcze dopracowywany. Najprawdopodobniej dopiero wraz z otwarciem pierwszej placówki poznamy jego nazwę, szyld oraz wizualizacje.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących sieci franczyzowych oraz najbardziej rozpoznawalnych marek sklepów detalicznych na polskim rynku. Na koniec 2020 roku w sieci zrzeszone było ponad 3200 placówek handlowych zatrudniających 30 000 pracowników. Łączne obroty, które w 2020 roku przekroczyły 14,2 mld zł, stawiają sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce.     

 

Katarzyna Pierzchała 5103 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.