Pora na Pola demaskuje ceny owoców i warzyw

Jako pierwszy w Polsce sklep e-grocery Pora na Pola wprowadza transparentność cenową. W serwisie pokazuje, co składa się na ceny produktów. To nowa inicjatywa, która pozwala konsumentom kupować świadomie i wybierać uczciwych sprzedawców.

Polscy konsumenci mają bardzo pozytywne nastawienie do żywności ekologicznej – wynika z raportu „Żywność ekologiczna w Polsce 2021” przygotowanego przez Koalicję na rzecz BIO we współpracy z NielsenIQ. Co trzeci Polak deklaruje, że kupuje ją regularnie, czyli przynajmniej raz w tygodniu lub raz w miesiącu.

– Obok jakości, bezpieczeństwa czy walorów zdrowotnych klienci coraz częściej zwracają uwagę na aspekty etyczne dotyczące kupowanych produktów, jak troska o dobrostan zwierząt gospodarskich, środowisko czy lokalny patriotyzm. Polski konsument pozostaje przy tym pragmatyczny, oczekując korzystnej relacji wartości do ceny – mówi Adrian Piwko, prezes firmy Pora na Pola, która dostarcza wyselekcjonowane produkty od 100 wytwórców żywności rzemieślniczej do e-klientów w całej Polsce.

Podkreśla, że robiąc zakupy spożywcze online nie obejrzymy osobiście produktu, ale za to możemy w domowym zaciszu przejrzeć ofertę, poznać skład produktów czy porównać ceny. Teraz firma Pora na Pola zrobiła krok dalej i wprowadziła transparentność cen.

– Najważniejszą ideą naszego e-targu jest uczciwość. Wobec naszych klientów uczciwość to przede wszystkim oferowanie produktów wysokiej jakości, wytworzonych z poszanowaniem dla pracy rolników, środowiska naturalnego, bez sztucznych dodatków i ulepszaczy - wymienia Adrian Piwko. - W naszej działalności nie mamy nic do ukrycia przed naszymi klientami. Dlatego gramy w otwarte karty mówiąc o tym, co składa się na cenę, jakie koszty ponosimy jako e-targ i ile zarabiamy na sprzedaży każdego produktu – tłumaczy.

I dodaje, że w ten sposób konsumenci mogą przekonać się, że firma podchodzi także uczciwie do współpracy z naszymi dostawcami, bo przeciętnie 60% ceny trafia do wytwórcy żywności.

W serwisie Poranapola.pl w karcie każdego z 1500 produktów można znaleźć informacje o tym, co składa się na ich ostateczną cenę. Wynagrodzenie ustalone przez samego wytwórcę, koszty firmowe i marża Pora na Pola, podatki, koszt magazynowania i transportu – wszystkie te elementy są ujęte kwotowo na czytelnym wykresie.

– Rozkład ceny na czynniki pierwsze to element strategii zrównoważonego rozwoju Pora na Pola, obok uważnej selekcji wytwórców i działań na rzecz wykluczonych rolników. Oczywiście wyliczenia dotyczą artykułów dostępnych na naszym e-targu, ale wierzymy, że transparentność ceny to kierunek, w którym powinna zmierzać cała branża – mówi Adrian Piwko.

Spółka Pora na Pola rozpoczęła właśnie czwartą emisję akcji w formie crowdfundingu inwestycyjnego. W poprzednich emisjach w spółkę zainwestowało ponad 1500 inwestorów, a ich cele zostały zrealizowane. Teraz spółka chce pozyskać od społeczności kwotę 1,9 mln zł, by przeznaczyć ją na rozwój technologii umożliwiających dokumentację pochodzenia produktów, predykcję koszyka zakupów i inne inicjatywy w ramach zrównoważonego rozwoju firmy.

Pora na Pola od 2017 roku dostarcza świeże, starannie wyselekcjonowane produkty do e-klientów na terenie całej Polski. Obecnie zrzesza około 100 sprawdzonych, polskich rolników oraz wytwórców najwyższej jakości żywności. Platforma działa na pograniczu rynku e-grocery, czyli zakupów spożywczych z dostawą do domu oraz targu z żywnością ekologiczną, gdzie rolnicy ustalają własne ceny za swoje produkty. Pomysłodawcą i prezesem firmy jest Adrian Piwko. Pora na Pola SA ma na swoim koncie trzy rundy finansowania promowane przez crowdfunding udziałowy, w ramach których pozyskała łącznie 3,77 mln zł od ponad 1500 inwestorów społecznościowych.

 

Katarzyna Pierzchała 5103 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.