Usługa szybszych dostaw One Fulfillment by Allegro ruszyła pełną parą
To usługa dla sprzedających, która obejmuje przechowywanie, pakowanie i dostawę produktów i obsługę klienta w zakresie związanym z realizacją zamówień. Po programie pilotażowym Allegro oficjalnie wprowadziło swoją usługę logistyczną na platformę.
- Zainteresowanie takimi usługami logistycznymi deklaruje obecnie 30-40 % sprzedających na Allegro. W trakcie pilotażu zaobserwowaliśmy, że skrócenie czasu dostaw u sprzedawców korzystających z usługi przełożyło się bardzo wyraźnie na wzrost ich sprzedaży - mówi Grzegorz Czapski, business development officer, Allegro.
Jak działa One Fulfillment by Allegro?
Firmy prowadzące sprzedaż na platformie mogą już teraz zgłosić chęć skorzystania z usługi poprzez stronę: www.allegro.pl/kampania/fulfillment. Po weryfikacji zgłoszeń Allegro zaprasza do usługi w tych sprzedawców, którzy spełniają odpowiednie kryteria, w szczególności związane z realizacją dostaw. Na start dla nowo dołączających firm przygotowano pakiet powitalny - przez pierwszy miesiąc sprzedający nie płaci opłat podstawowej i dodatkowych, a także otrzymuje dodatkowe wyróżnienia dla swoich ofert. Pakiet startowy jest przewidziany dla wszystkich firm, które dołączą do usługi do 30 czerwca 2022 r.
Co zyskuje sprzedawca, a co konsument?
One Fulfillment by Allegro oferuje klientom duży wybór metod dostawy i skrócenie czasu dostaw szczególnie w największych miastach. Dostawy realizowane przez X-press Couriers opłacone do godziny 10:00 (lub jeżeli dostawa realizowana jest na terenie Warszawy, do 13:00) dotrą do klientów tego samego dnia. Natomiast wszystkie zamówienia złożone w tygodniu do godziny 19:00 Allegro wyśle w dniu zakupu. Platforma informuje, że bierze też odpowiedzialność za produkty, w tym również za ich ewentualne uszkodzenia w transporcie do kupujących.
- Idea One Fulfillment jest bardzo prosta. Allegro przejmuje na siebie zadania związane z logistyką. Sprzedający dzięki temu mogą skupić się na podnoszeniu atrakcyjności swoich ofert oraz zwiększaniu sprzedaży. Co więcej, utrzymują wysoką jakość i tempo dostaw, nawet podczas szczytów sprzedażowych bez konieczności inwestowania w powierzchnie magazynowe oraz profesjonalne wyposażenie. Kupujący z kolei dostają swoje zakupy szybciej i w bardziej ekologiczny sposób - wyjaśnia Grzegorz Czapski.
Przy pakowaniu towaru Allegro korzysta z materiałów przyjaznych środowisku - certyfikowanych opakowań, papierowych taśm i wypełniaczy, a także wdraża procesy mające na celu zminimalizowanie odpadów. Dzięki nadawaniu przesyłek z jednego miejsca możliwa jest redukcja liczby podjazdów kurierskich, co jest częścią strategii firmy na lata 2020-2023.
Allegro jest platformą zakupów online. Grupa prowadzi wiodącą platformę handlową typu marketplace w Polsce, jaką jest Allegro.pl, oraz porównywarkę cenową Ceneo.pl. Allegro dysponuje magazynem o powierzchni 36 500 mkw. w A2 Warsaw Park. Łączna powierzchnia operacyjna magazynu Allegro z systemem wewnętrznych antresol wynosi 65 300 mkw., a zatrudnienie znajduje 1200 osób.