Primark szykuje otwarcia, będzie w Łodzi i Wrocławiu

Operator ogłosił plany związane z uruchomieniem dwóch nowych sklepów w Polsce. Na ich otwarcie trzeba będzie jednak jeszcze sporo poczekać.

Dla detalisty jest to kolejny przełomowy krok w ekspansji w Europie oraz Stanach Zjednoczonych.

Otwarcie nowych sklepów w Polsce, zlokalizowanych w galerii handlowej Magnolia Park we Wrocławiu oraz w Manufakturze w Łodzi zaplanowano dopiero na koniec 2023 r. Dołączą one do ogłoszonych wcześniej salonów w Krakowie i Katowicach, zwiększając tym samym liczbę zapowiedzianych otwarć sklepów Primark w Polsce do czterech.

Oznacza to, że do końca 2023 r. liczba salonów marki w Polsce wzrośnie do co najmniej sześciu (sklepy już działają w Warszawie i Poznaniu).

Ustaliliśmy, że otwarcie w krakowskim Bonarka City Center przewidywane jest pod koniec 2022 r. a w Silesia City Center w Katowicach w połowie 2023 r.

- Sukces poprzednich otwarć, po wejściu sieci na polski rynek w 2020 r., pokazał, że unikalna formuła Primark, a w tym moda, artykuły gospodarstwa domowego oraz kosmetyki w korzystnych, niskich cenach trafiają w gusta polskich klientów – uważa Maciej Podwojski, lead w Primark na Polskę, Słowenię oraz Czechy. - Wiemy, że mamy tu wielu fanów Primark od momentu, kiedy otworzyliśmy sklep w Warszawie w 2020 r. i byliśmy zachwyceni reakcją klientów na otwarcie sklepu w Poznaniu w zeszłym roku. Nowe umowy najmu stanowią ważne uzupełnienie naszego portfolio – mówi.

I dodaje, że odzwierciedlają one zarazem plany rozwoju firmy na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Primark niedawno potwierdził wejście na rynek rumuński, ogłaszając otwarcie nowego sklepu w Bukareszcie, które planowane jest jeszcze w tym roku. Ponadto, detalista zapowiedział także otwarcie pierwszego sklepu na Słowacji, w Bratysławie, na początku 2023 r., a kraj ten będzie 16. rynkiem działalności marki.

W ostatnim roku finansowym firma otworzyła 15 salonów, a dalszy rozwój portfolio sklepów w Europie Środkowo-Wschodniej stanowi element szerszej ekspansji grupy Primark. W ubiegłym roku firma ogłosiła też plany przyspieszenia jej tempa na rynku amerykańskim, bazując na wysokich obrotach i rosnącej świadomości marki, z zamiarem osiągnięcia poziomu około 60 sklepów w ciągu najbliższych pięciu lat. Primark zamierza również wzmocnić swoją obecność we Francji, Włoszech i na Półwyspie Iberyjskim, aby w ciągu pięciu lat zwiększyć łączną liczbę sklepów sieci do 530.

Primark to międzynarodowy detalista, oferujący modę, a także kosmetyki i artykuły wyposażenia domu w korzystnych cenach. Firma powstała w 1969 r. w Irlandii pod nazwą Penneys, a obecnie posiada ponad 400 sklepów w 14 krajach w Europie i Ameryce Północnej i zatrudnia ponad 70 000 osób.

Katarzyna Pierzchała 5103 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.