Carrefour z nowym centrum dystrybucyjnym

Inwestycja o powierzchni 50 000 mkw. powstanie tym razem w Będzinie na Śląsku.

Nowe centrum dystrybucyjne w Będzinie jest kolejnym z projektów inwestycyjnych Carrefour Polska, który realizowany jest wraz z Panattoni w obszarze logistyki.

- Wspólnie otworzyliśmy w 2021 r. magazyn w Rawie Mazowieckiej, a obecnie rozbudowujemy magazyn w Bydgoszczy - mówi Marek Lipka, członek zarządu i dyrektor handlowy Carrefour Polska.

I dodaje, że nowe magazyny mają na celu podniesienie jakości i dostępności produktów świeżych dla klientów Carrefour ze szczególnym naciskiem na jakość warzyw i owoców.

- Nowe centrum dystrybucyjne w Będzinie zastąpi obecny magazyn i będzie zaopatrywać sklepy w południowej Polsce. W ramach inwestycji w nowy większy obiekt wspólnie z Panattoni zastosowaliśmy nowoczesne rozwiązania i wyposażenie co z pewnością odczują nie tylko klienci Carrefour, ale także współpracujący z nami dostawcy i firmy transportowe - zapewnia Marek Lipka.

Deweloper dostarczy 50 000 mkw. w Będzinie, z czego 13 035 mkw. zajmie zaawansowana technologicznie chłodnia, składająca się z 4 stref chłodniczych, której parametry dostosowywane będą do temperatury zewnętrznej. Komory chłodnicze osiągną wysokość 10,5 metra w świetle, a pozostała część budynku nawet 13 metrów, co usprawni prowadzone operacje. Projekt zostanie wyposażony w przyjazne dla środowiska rozwiązania. Panattoni m.in. zaplanowało przygotowanie 5000 m kw. zielonego dachu, który dzięki zdolnościom dźwiękochłonnym oraz termoizolacyjnym ograniczy negatywny wpływ hałasu, a także będzie chronić pomieszczenia przed przegrzaniem latem, czy wychłodzeniem zimą.  Ponadto deweloper zagospodaruje zielone strefy z pomieszczeniami biurowymi. Inwestycja powstanie w standardzie umożliwiającym uzyskanie certyfikacji BREEAM na poziomie Excellent. Lokalizacja nowego obiektu pozwoli usprawnić zaopatrywanie placówek sieci Carrefour w całym regionie i wesprze błyskawicznie rozwijający się segment e-grocery firmy na Górnym Śląsku.

Obecnie sieć Carrefour obejmuje ponad 950 sklepów w 6 formatach: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, sklepy specjalistyczne oraz sklepy osiedlowe. Carrefour nieustannie rozwija również swój segment e-grocery.

Joanna Hamdan 13649 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.