Drogerie dm w blokach startowych

Największa niemiecka sieć drogerii rozpoczęła właśnie odliczanie do debiutu w Polsce. Czy nowy gracz zdoła zagrozić liderowi rynku drogeryjnego w naszym kraju - Rossmannowi i należącej do właściciela Biedronki sieci Hebe, która również prężnie się rozwija?

Drogerie dm lada moment zadebiutują w Polsce. Jest już nawet oficjalna strona sieci  - www.dm.pl.

- Witaj w drogerii dm Polska. Cieszymy się, że spotykamy się w Polsce. W Europie jesteśmy największą siecią drogerii, obecną w 13 krajach. Już za chwilę ruszymy u Ciebie z naszym sklepem internetowym oraz sklepami stacjonarnymi - czytamy na stronie www.dm.pl.

Na razie sieć zachęca na niej do zapoznania się z jej markami takimi jak: Balea - najpopularniejsza marka dm w Europie, Alverde - wysokiej jakości kosmetyki naturalne oraz Babylove - produkty dla niemowląt i dzieci. Na stronie można także dowiedzieć się więcej o historii i filozofii drogerii dm.

Sieć zaoferuje polskim klientom 28 marek, które - jak zapewnia - są dostępne wyłącznie w drogeriach dm. - Wkrótce ich produkty będzie można kupić przez całą dobę w naszym sklepie online - brzmi informacja na www.dm.pl.

Sklep dm to drogeria oferująca bogatą gamę produktów w kategoriach: pielęgnacja & perfumy, artykuły dla niemowląt i dzieci, zdrowie i zdrowe odżywianie, artykuły gospodarstwa domowego, kosmetyki do makijażu, pielęgnacja włosów, pielęgnacja dla mężczyzn i pielęgnacja dla zwierząt, a także oferująca usługi wywoływania zdjęć.

Obecnie drogerie dm to niemal 4000 sklepów w 13 krajach Europy (w tym ponad połowa znajduje w Niemczech). Na niemieckim rynku jest to największa sieć drogerii, która przegania Rossmanna. dm-drogerie markt GmbH zatrudnia w Niemczech 41 tys. osób.

W Polsce kluczową marką na rynku drogeryjnym jest Rossmann. Pierwszy sklep sieci w naszym kraju został otwarty 23 maja 1993 r. w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej. Obecnie zakupy w drogeriach należących do sieci robi ponad 800 tys. Polaków rocznie. W całym kraju działa ponad 1,5 tys. sklepów sieci, a spółka zatrudnia 17,1 tys. pracowników. Oferuje 21 tys. produktów i wprowadza 7 tys. nowości rocznie. Jeżeli chodzi o niemiecki rynek to w 2021 r. sprzedaż sieci Rossmann wzrosła o 8,2% do 7,9 mld euro. Na pozostałych zagranicznych rynkach na których operuje sieć -  Polska, Węgry, Czechy, Turcja, Albania, Kosowo i Hiszpania, Rossmann odnotował wzrost sprzedaży o 7,8% do 3,2 mld euro.

Z kolei należąca do Jeronimo Martins sieć Hebe w Polsce rozwijana jest od 2011 r. W 2021 r. marka odnotowała wzrost sprzedaży w lokalnej walucie o 16,7%. Z wyłączeniem działalności aptecznej, która została zamknięta w lipcu 2020 r., sprzedaż wzrosła o 23,8% dzięki LFL na poziomie 17,5% (LFL obejmuje sprzedaż internetową). Z kolei w IV kwartale ub.r. sprzedaż Hebe wzrosła o 32,6% przy LFL na poziomie 25,1%, korzystając z korzystnego porównania z okresem dotkniętych wieloma ograniczeniami. Z kolei sprzedaż internetowa, która w Hebe jest w centrum strategii rozwoju wykazała solidną ewolucję w ciągu roku, przyczyniając się do 13% całkowitej sprzedaży szyldu. W 2021 r. firma zaczęła także testować obecność na nowych rynkach za pośrednictwem swojej platformy e-commerce. Rozwijając sieć sklepów, w 2021 r. Hebe otworzyło 25 nowych lokalizacji. Obecnie w naszym kraju jest 291 placówek Hebe.

O tym, że największa niemiecka drogeria wchodzi do Polski pisaliśmy już na handelextra.pl TUTAJ.

Zdjęcie: Shutterstock

Joanna Hamdan 13652 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.