Nestlé oskarżone o obrazę uczuć religijnych
Koncern wycofał specjalną serię KitKatów wypuszczonych na rynek hinduski po oskarżeniach konsumentów o zranienie uczuć religijnych. Batony zawierały wizerunki świętych bóstw na opakowaniach.
Wraz z nasileniem się hinduskiego nacjonalizmu w Indiach pojawiła się zwiększona wrażliwość na sposób przedstawiania wiary hinduskiej w sferze publicznej, a ostatnie oskarżenia o zranienie uczuć religijnych przeniosły się także w sferę literatury, filmu, telewizji oraz reklam.
Nestlé poinformowało, że intencją pomysłodawców tej linii słodyczy było „świętowanie kultury Odishy z projektami na opakowaniach reprezentujących pattachitrę”, formę sztuki, którą można jednoznacznie zidentyfikować dzięki jej żywym obrazom. Ale koncern podjął „działania wyprzedzające” i wycofał z rynku limitowaną serię KitKat.
– Chcieliśmy zachęcić ludzi do poznania miejscowej sztuki i artystów. Rozumiemy, jak delikatny jest to temat i żałujemy, że nieumyślnie zraniliśmy uczucia konsumentów – podała firma w oświadczeniu przytoczonym przez "The Guardian".
Jak podaje gazeta, to nie pierwszy raz, kiedy Nestlé przeprasza. W zeszłym roku koncern przepraszał za opakowanie, które błędnie przedstawiało Park Narodowy Lamjao jako znajdujący się w stanie Meghalaya, a nie Manipur w południowo-wschodnich Indiach, i przedstawiało czerwoną pandę, gatunek niewystępujący w parku.