Decathlon Basic w Carrefourze: tego jeszcze nie było!

22 stycznia na terenie pabianickiego hipermarketu Carrefour otworzy się sklep marki Decathlon, oferującej sprzęt sportowy. W zależności od popularności oferty wśród pabianickich klientów sieci Carrefour i Decathlon będą rozważać rozszerzenie formatu o kolejne lokalizacje.

Jak informuje Carrefour, to pierwszy w Polsce przykład współpracy sieci handlowej oraz sportowej przy formacie store-in-store, który pozwoli na zapewnienie dostępu do oferty Decathlon w mniejszych miastach (klienci testowego sklepu znajdą tu ponad 2 tysiące artykułów sportowych z najpopularniejszych dyscyplin sportowych). Przypomnijmy jednak, że w grudniu w sklepie Decathlon (tyle że w Piasecznie) ruszyła pierwsza bezobsługowa Żabka Nano, w której to klienci mogą zrobić szybkie i podstawowe zakupy spożywcze.

Sieć Żabka z racji wielkości swoich placówek - mają one zwykle ok. 67 mkw. powierzchni - nie mogą zaoferować marce Decathlon debiutu u siebie, dlatego jak właśnie podano, pierwszy w Polsce Decathlon Basic, czyli tzw. store-in-store (sklep w sklepie) powstał w hipermarkecie Carrefour, przy ul. Popławskiej. Ma on ponad 2700 mkw. powierzchni, przy czym sklep Decathlon Basic zajmie w nim 180 mkw. Klienci odwiedzający specjalną strefę store-in-store znajdą tu ponad 2 tysiące artykułów do uprawiania jednej z sześciu najpopularniejszych dyscyplin sportów: fitnessu, sportów zimowych, turystyki, pływania, piłki nożnej oraz biegania. Na wiosnę oferta zostanie poszerzona o wybór rowerów, rolek oraz hulajnóg.

– Partnerstwo biznesowe z marką Carrefour to odpowiedź na zmieniające się trendy konsumenckie – tłumaczy Paweł Krawczyk, lider ekspansji i rozwoju w Decathlon Polska. – Nasza współpraca pozwoli klientom zaoszczędzić czas, gdyż w jednym miejscu znajdą zarówno produkty spożywcze, jak i ofertę sprzętów sportowych bardzo dobrej jakości. Póki co projekt ma charakter testowy, ale nie wykluczamy dalszego rozwoju tego konceptu – dodaje Paweł Krawczyk.

– Carrefour niezmiennie poszukuje nowych, innowacyjnych sposobów na zapewnienie klientom najlepszych doświadczeń zakupowych – mówi Marek Lipka, dyrektor handlowy i supply chain, członek zarządu Carrefour Polska. – Bardzo nas cieszy, że dzięki współpracy z marką Decathlon klienci z Pabianic i okolic będą mogli przy okazji codziennych zakupów zadbać o zdrowie nie tylko poprzez wybór zdrowych i świeżych produktów z naszej oferty, ale również poprzez rozwinięcie swoich pasji sportowych.

Sklep Decathlon Basic będzie obsługiwany przez pracowników Decathlonu, którzy maja zapewnić profesjonalne porady dla osób chcących rozpocząć lub kontynuować przygodę ze sportem. Za wybrane produkty sportowe klient zapłaci w klasycznej lub samoobsługowej kasie hipermarketu Carrefour, a otrzymany paragon będzie uznawany we wszystkich sklepach Decathlon. Wszelkie artykuły sportowe można zwrócić w terminie 90 dni od zakupu.

Podczas okresu testowego formatu Decathlon Basic w Pabianicach przedstawiciele obu marek będą obserwować zainteresowanie klientów rozwiązaniem store-in-store. W zależności od popularności oferty wśród pabianickich klientów sieci Carrefour i Decathlon będą rozważać rozszerzenie formatu o kolejne sklepy własne sieci Carrefour.