Spar Express na kolejnych stacjach Avia
Łącznie sklepy Spar będą działać na razie na pięciu stacjach Avia. To ich rentowność zdecyduje, czy firmy Spar i Avia będą rozwijać współpracę. Ale jak mówi Robert Nowak, dyrektor zarządzający siecią Avia w Polsce i na Ukrainie, Grupa Unimot, wszystko wskazuje na to, że jest tu ogromny potencjał.
- W ramach pilotażu do grona stacji w tym koncepcie dołączy niebawem jeszcze jedna lokalizacja - mówi Robert Nowak, dyrektor zarządzający siecią Avia w Polsce i na Ukrainie, Grupa Unimot. - Na podstawie tych pięciu stacji będziemy podejmować decyzje dotyczące kształtu naszej przyszłej współpracy. Sklepy Spar są doskonałym uzupełnieniem oferty paliwowej stacji Avia szczególnie w lokalizacjach miejskich, dlatego widzimy tu ogromny potencjał maksymalnego wykorzystania powierzchni sprzedażowej, poprzez oferowanie klientom szerokiego asortymentu dostępnego 7 dni w tygodniu - podkreśla Robert Nowak.
Każdy supermarket oferuje świeże pieczywo, wypieki i gorącą kawę w Bean Tree Cafe. Placówki są czynne 365 dni w roku, a asortyment obejmuje produkty impulsowe, spożywcze, słodycze, prasę, kosmetyki, ofertę dla dzieci i karmę dla zwierząt, papierosy, alkohol, doładowania, Lotto, a także akcesoria samochodowe.
Obecnie sieć stacji paliw Avia, zarządzana przez Grupę Unimot, liczy ponad 85 obiektów w całej Polsce. Z kolei Spar to 227 sklepów.
- W 2022 r. sieć Spar zamierza kontynuować działania rozpoczęte i realizowane od roku: rozwój sieci i dołączanie nowych placówek, ogólnopolskie akcje promocyjne i lojalnościowe, które budują rozpoznawalność marki Spar oraz wspierają sprzedaż naszych partnerów detalicznych, a także wprowadzanie nowych konceptów - zapowiada Wayne Hodson, prezes zarządu sieci Spar w Polsce. - Będziemy rozwijać nasze flagowe formaty, jakie jak Tops! Liquor, Bean Tree Cafe, Spar Mini i Spar Express. Także współpraca z Avia i kolejne sklepy na stacjach benzynowych są ważnym projektem na 2022 r. Naszym celem jest zwiększenie zasięgu oraz rentowności przy maksymalnym dopasowaniu do oczekiwań naszych partnerów detalicznych - dodaje Wayne Hodson.
Spar nadal będzie także rozbudowywać asortyment – w ramach marki własnej Spar, w segmentach bio i eko oraz w ramach produktów świeżych.

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.