Infolinia InPost: sztuczna inteligencja odpowie na pytania
Voicebot otrzymał imię Mat i jest to zaawansowana technologicznie platforma, która rozpoznaje z jakim tematem klient dzwoni i udziela odpowiedzi. Ma też możliwość przekazania rozmowy do konsultanta w sytuacji, gdy nie będzie w stanie samodzielnie odpowiedzieć na pytania dzwoniącego.
– To kolejny krok w innowacjach wprowadzanych w całej infrastrukturze InPost. Nie tylko nasza logistyka ma funkcjonować najlepiej na rynku, ale także obsługa klienta – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost. - Dzięki temu właśnie konsumenci najczęściej wybierają InPost jako formę dostawy. Założeniem dla wdrożenia Voicebota jest szybkie przekazywanie wiedzy na temat łatwo dostępnych informacji z systemów procesowych – tłumaczy.
Zapewnia, że voicebot Mat podczas intensywnego treningu zdobył szereg kompetencji, w tym ma możliwość ekspresowej weryfikacji paczek przypisanych do numeru, z którego dzwoni klient. - Nie ma znaczenia czy klient nadał paczkę lub czeka na jej dostarczenie. W jednym i drugim przypadku Mat jest w stanie pomóc – mówi Brzoska.
Bot udzieli też informacji na temat statusu przesyłki, przypomni klientowi lokalizację oraz w przypadku gdy ten nie ma jeszcze aplikacji InPost, wyśle SMS z kodem odbioru. Jeżeli klient ma potrzebę ustalenia szczegółów odbioru, poda też numer telefonu do kuriera. W przypadku, gdy dzwoniący uzna, że mimo wszystko potrzebuje porozmawiać z konsultantem – Mat podziękuje za rozmowę i przełączy rozmowę.
Jak ustaliliśmy, Mat wie, że ciągle musi się uczyć. W tym celu zapisuje pytania nierozpoznane, które są prezentowane zespołowi projektowemu. Team na bieżąco przygotowuje materiał edukacyjny. Po szeregu testów potwierdzających kompetencje Voicebota zostają one udostępnione do rozmowy z klientem.
W najbliżej przyszłości Mat będzie miał szerszą wiedzę w zakresie usług InPost i zarejestruje problem z przesyłką i poprosi zespół operacji o weryfikację.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony w 1999 r. przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost ma sieć ponad 20 000 Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40 000 e-sprzedawców.
W lipcu 2021 r. InPost sfinalizował przejęcie Mondial Relay, wiodącej francuskiej firmy dostarczającej przesyłki w formacie ‘poza domem’ we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim. Tym samym stał się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce. InPost i Mondial Relay dostarczyły łącznie w 2021 roku ponad 517 mln przesyłek.

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.