Biedronka z silnym wzrostem w 2021 r.

W całym 2021 r. sprzedaż sieci w stosunku do roku poprzedniego wzrosła o 8% i wyniosła 14,5 mld euro, a sprzedaż LFL zwiększyła się o 8,3%.

Natomiast sprzedaż sieci w IV kwartale ub.r. w walucie lokalnej wzrosła o 12,8%, przy znakomitym LFL wynoszącym 9,8%. W euro  sprzedaż Biedronki wyniosła 3,9 mld i była wyższa w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. o 10%.

Jeżeli chodzi o otwarcia sklepów to w całym 2021 r. sieć powiększyła się o 164 nowe lokalizacje (135 netto) co jest wynikiem znacznie przekraczającym wcześniejsze plany sieci. Poza nowymi otwarciami Biedronka skupiła się także na zmianie już funkcjonujących sklepów. Łącznie w ciągu ub.r. rebranding przeszły 334 placówki sieci.

Tylko w grudniu sieć otworzyła u nas 40 nowych placówek, a kolejne 10 zaczęło działać jeszcze przed Sylwestrem. Biedronka jest też jedyną siecią, która od nowego roku zadeklarowała podwyżki swoim pracownikom.

Cała Grupa Jeronimo Martins rok 2021 r. także zamknęła wzrostem. Pomimo ciągłej niepewności związanej z koronawirusem, skonsolidowana sprzedaż wzrosła o 8,3% i osiągnęła 20,9 mld euro. W samym IV kwartale ub.r. sprzedaż Grupy wzrosła o 11,5% do 5,7 mld euro przy LFL wynoszącym 10,5%.

- Zapamiętamy rok 2021 jako ten, w którym pomimo pandemii i negatywnych skutków kursów walut, sprzedaż Jeronimo Martins znacznie przekroczyła kamień milowy 20 mld euro. Jednocześnie Grupa wzmocniła swoją pozycję rynkową w we wszystkich krajach, w których działa - skomentował Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins.

Joanna Hamdan 13205 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.