Furgonetka uruchomiła system obsługi zwrotów

Narzędzie można zintegrować z dowolnym e-sklepem. Jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w Polsce, które daje zarówno konsumentom, jak i właścicielom e-sklepów pełną kontrolę nad procesem zwrotów.

– Jeśli chcemy, aby handel internetowy dalej się rozwijał, to musimy mieć świadomość, że zwroty będą jego naturalną konsekwencją. Z przeprowadzonej przez nas ankiety wynika, że ponad 59% konsumentów rezygnuje co najmniej z 1 na 5 zakupionych przedmiotów – mówi Rafał Agnieszczak, CEO Furgonetka.

Zauważa, że obecnie tylko nieliczne sklepy, a właściwie niemal wyłącznie duże platformy e-commerce’owe, mają usługę zwrotów stworzoną w sposób przyjazny dla klientów.

- Niestety, większość sprzedawców marginalizuje tę kwestię. Tymczasem, aby budować zaufanie i lojalność kupujących, zwroty powinny być maksymalnie szybkie, intuicyjne i najlepiej darmowe – uważa ekspert. - Na polskim rynku e-commerce istnieje luka i jako Furgonetka postanowiliśmy ją wypełnić. Dlatego też stworzyliśmy w pełni darmową i prostą w integracji oraz obsłudze platformę do obsługi tego procesu – podkreśla CEO Furgonetka.

Dodaje, że system do obsługi zwrotów stworzony przez Furgonetkę to intuicyjne narzędzie, które umożliwia szybką i łatwą integrację za pomocą pluginów z popularnymi platformami sklepowymi w modelu open-source i SaaS. W panelu online sprzedawcy mogą skonfigurować najważniejsze ustawienia m.in. adres do zwrotu, czas na odstąpienie od umowy i na zwrot pieniędzy. Na tej podstawie jest generowany dokument Polityka Zwrotów, zweryfikowany przez prawników Furgonetki. Następnie w witrynie e-sklepu należy udostępnić podstronę /zwrot, przenoszącą klienta do prostego formularza, gdzie w kilku krokach może zlecić zwrot zakupionych produktów.

Właściciele e-sklepów mogą na bieżąco monitorować informacje o każdym zwrocie i podejmować odpowiednie działania. Furgonetka zapewnia również bezpłatne wsparcie techniczne na każdym etapie korzystania z systemu.

Rafał Agnieszczak podkreśla, że właściciele e-sklepów powinni sobie uświadomić, że zwroty są istotnym czynnikiem wpływającym na sprzedaż i lojalność klienta. I przytacza dane, według których ponad 61% użytkowników Furgonetki zdarzyło się nie dokonać ponownego zakupu ze względu na negatywne doświadczenia związane ze zwrotem w danym sklepie. Natomiast prawie 82% z nich stwierdziło, że chętniej korzysta z platform ze zautomatyzowanym procesem zwrotu.

- Z drugiej strony kluczowa jest analiza zwrotów – powodów, liczby – która wspiera rozwój biznesu. W ten sposób działają najlepsze e-commerce’y na rynku. Teraz, dzięki naszemu narzędziu, każdy sprzedawca może wdrożyć taką procedurę, wprowadzić ulepszenia w oparciu o wyniki analizy, podnieść sprzedaż i zmniejszyć liczbę odsyłanych przedmiotów – tłumaczy Agnieszczak.

Moduł do realizacji zwrotów jest równie prosty w obsłudze z perspektywy konsumentów. Mają oni dostęp do informacji o statusie zwrotu każdego produktu, zakupionego w sklepach korzystających z systemu. Rozwiązanie Furgonetki daje też im gwarancję bezpiecznie przeprowadzonego procesu.

– Jako Furgonetka staramy się maksymalnie ułatwiać życie użytkownikom e-commerce. Zależy nam, aby zwroty były intuicyjne, bezpieczne i szybkie. Ta myśl towarzyszyła nam przy tworzeniu naszego rozwiązania i wierzę, że w pełni ją zrealizowaliśmy. Teraz, aby zwrócić produkt konsument musi wykonać tylko 4 łatwe kroki – dodaje ekspert.

Aby dokonać zwrotu za pośrednictwem narzędzia Furgonetki wystarczy zalogować się do panelu Zwrot zakupów na stronie danego e-sklepu, gdzie znajdują się wszystkie zamówienia konsumenta. Następnie należy za pomocą kilku kliknięć wybrać produkty do zwrócenia i ustalić szczegóły przesyłki, m.in. sposób pakowania i opcję dostawy. Użytkownik ma do wyboru formy wysyłki od 12 różnych przewoźników. W zależności od polityki sklepu w kolejnym kroku opłaca przesyłkę lub korzysta z darmowego zwrotu. Ostatnim etapem jest nadanie przesyłki. Pieniądze - w czasie maksymalnie 14 dni - otrzyma on w tej samej formie, co płatność za dokonanie zakupu. Użytkownik może także na bieżąco śledzić informacje o wszystkich zwracanych przez siebie produktach, zakupionych w sklepach korzystających z systemu: znajdzie je w panelu na stronie Furgonetka.pl lub w aplikacji mobilnej.

Wszystkie dostępne opcje są bezpośrednią odpowiedzią na zdiagnozowane podczas badań potrzeby kupujących. Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez Furgonetkę – prawie 42% konsumentów chciałoby otrzymywać informacje o wszystkich statusach transportowych przesyłki, a 55% o tym, że sklep zwrócił im pieniądze. Z kolei 48% ankietowanych przyznało, że największą trudność sprawia im ustalanie szczegółów związanych ze zwrotem za pośrednictwem maila. Dane te pochodzą z ankiety internetowej, przeprowadzonej przez Furgonetkę w październiku 2021 r. na 2 710 użytkownikach platformy.

 

 

Katarzyna Pierzchała 5277 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.