Sprzedaż Rossmanna liczona w miliardach euro

Obecnie sieć liczy 4361 sklepów, z których ponad 1,5 tys. działa w Polsce.

W 2021 r. Rossmann kontynuował rozwój i osiągnął wzrost sprzedaży w wysokości 8,1% do 11,1 mld euro.

Jeżeli chodzi o niemiecki rynek to sprzedaż wzrosła o 8,2% do 7,9 mld euro. Na pozostałych zagranicznych rynkach na których operuje sieć -  Polska, Węgry, Czechy, Turcja, Albania, Kosowo i Hiszpania, Rossmann odnotował wzrost sprzedaży o 7,8% do 3,2 mld euro.

Jak zapowiada sieć, w roku obrotowym 2022 jej inwestycje sięgną 230 mln euro. W planach jest otwarcie 200 nowych placówek, z których 70 w Niemczech.

Rossmann kontynuuje ponadto proces cyfryzacji w firmie. I tak sklep internetowy Rossmann.de po raz kolejny rozwijał się niezwykle dynamicznie osiągając dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Oznacza to, że w ostatnich dwóch latach sieć drogerii podwoiła swoje obroty w e-commerce. Ponadto po raz pierwszy w historii firmy w 2021 r. Rossmann rozszerzył na arenie międzynarodowej ofertę skierowaną stricte do e-commerce. Przykładem może być duński sklep internetowy, który - jak zapewnia Rossmann - cieszy się rosnącą popularnością.

Również aplikacja Rossmanna zyskuje nowych klientów. Z ponad 17 mln instalacji jest jedną z najbardziej udanych aplikacji na niemieckim rynku. Sieć jest także aktywna w mediach społecznościowych. Na TikTok-u ma ponad 250 000 obserwujących.

Firma, jak zapewnia, docenia pracowników. W 2021 r. tylko w Niemczech Rossmann nagrodził za szczególne zaangażowanie 34 800 pracowników wypłatami premii w wysokości 34 mln euro.

Ponadto zarząd Rossmanna rozpoczyna rok w nowym składzie. Po odejściu Dirka Rossmanna na emeryturę stery w firmie przejął jego młodszy syn Raoul Rossmann. A Alice Schardt-Rossmann, Michael Rybak i Peter Dreher nadal będą częścią zespołu zarządzającego siecią.

Jeżeli chodzi Polskę to Rossmann jest kluczową marką na rynku drogeryjnym w naszym kraju. Rocznie zakupy w drogeriach należących do sieci robi ponad 800 tys. Polaków. Obecnie działa tu ponad 1,5 tys. sklepów sieci, a spółka zatrudnia 17,1 tys. pracowników. Oferuje swoim klientom 21 tys. produktów i wprowadza 7 tys. nowości rocznie.

Joanna Hamdan 13205 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.