Jaja z chowu klatkowego są passé

Trwa właśnie kampania billboardowa zachęcające do podjęcia noworocznego postanowienia o rezygnacji z kupowania jaj "trójek" w 2022 roku.

Akcja jest częścią kampanii "Jak One To Znoszą?" prowadzonej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Billboardy pojawiły się w 22 miejscowościach w Polsce, m.in. w Zakopanem, Piekarach Śląskich, Rawiczu, Łomży i Tarnowskich Górach.

Aktywiści Otwartych Klatek podkreślają, że nowy rok to idealny czas na wprowadzenie lepszych dla zwierząt nawyków zakupowych i przerzucenie się na jaja z chowu alternatywnego – duże sieci handlowe, takie jak Netto, Kaufland czy Biedronka, nie będą już sprzedawać jajek "trójek" w 2022 roku. Podobną decyzję podjęła sieć hurtowni Makro.

- Trend wycofywania jaj klatkowych wśród firm jest widoczny już od kilku lat. W tym roku mamy jednak okazję zobaczyć, jak zobowiązania największych sieci sklepów w Polsce wchodzą w życie. Cieszymy się, że sieci te wychodzą naprzeciw oczekiwaniom świadomych konsumentów i wycofują nieetyczne jajka z oferty już teraz – mówi Julia Pająk, specjalistka ds. kampanii biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.

Noworoczną deklarację o niekupowaniu jaj "trójek" można podpisać na stronie: https://otwarteklatki.pl/petycje/jakonetozno.

Joanna Hamdan 14027 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.