Chipita w strukturach Mondelēz International

Mondelēz International ogłosił, że zakończył proces przejęcia spółki Chipita Global, firmy w kategorii rogalików i wypiekanych przekąsek w Europie Centralnej i Wschodniej, której produkty docierają już do dwóch miliardów konsumentów w ponad 50 krajach.

Transakcja otworzy również nowe możliwości rozwoju dla firmy Mondelēz International dzięki połączeniu kultowych marek, jak np. Cadbury czy Milka z markami rogalików i wypiekanymi przekąskami Chipita Global, m.in. 7Days.

- Chipita to firma zbudowana na silnych fundamentach przez niezwykle utalentowany zespół. Cieszymy się, że do Mondelēz International dołączą jej pracownicy, marki i cały bogaty dorobek. Jest to element realizacji naszej strategii, której celem jest zdobycie pozycji globalnego lidera w branży przekąsek - powiedział Vince Gruber, EVP & president, Mondelēz Europe.

I dodał, że wejście Mondelēz International w kategorię rogalików i wypiekanych przekąsek poprzez przejęcie Chipita Global zwiększy tempo wzrostu w całej Europie i pomoże wzmocnić obecność firmy na kluczowych, szybko rozwijających się rynkach Europy Centralnej i Wschodniej.

Na początek zostanie powołany tymczasowy zespół zarządzający, który będzie kierował działaniami firmy Chipita i spierał proces integracji, zaplanowanej na 2022 rok. Pokieruje nim Ivo Naydenov, który pracuje w Mondelēz International w Europie Południowo-Wschodniej od prawie 20 lat.

- Od dawna z uznaniem obserwuję działalność firmy Chipita. Jestem podekscytowany możliwością pracy razem z naszymi nowymi koleżankami i kolegami nad innowacjami i nowymi wariantami produktów. Nawiązanie współpracy daje nam możliwość uczenia się od siebie oraz wspólnego rozwoju, tworząc tym samym nowe perspektywy dla naszych pracowników i marek. Zamierzamy wprowadzić firmę Chipita Global do Mondelēz International w sposób przemyślany i odpowiedzialny z szacunkiem dla jej wspaniałego biznesu, który został zbudowany przez jej pracowników w ciągu ostatnich 40 lat - zapewnia Ivo Naydenov, pełniący tymczasowo obowiązki dyrektora generalnego.

Zdjęcie: Shutterstock


 

Joanna Hamdan 13649 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.