Glovo w rękach Delivery Hero

Niemiecki operator dostarczający jedzenie nabył dodatkowe 39,4% udziałów w hiszpańskiej aplikacji Glovo.

Obecnie Delivery Hero ma już ok. 43,8% akcji Glovo. Po zamknięciu transakcji niemiecki operator dostarczający jedzenie stanie się większościowym udziałowcem Glovo.

Zamknięcie transakcji podlega zwyczajowym warunkom i zatwierdzeniu przez organy regulacyjne, w tym zezwoleniu na kontrolę fuzji w kilku krajach i oczekuje się, że nastąpi ono w drugim kwartale 2022 r.

Jak zapewnia Delivery Hero, po zamknięciu transakcji Glovo będzie kontynuować działalność z dotychczasową marką i platformą w ramach obecnego zespołu zarządzającego kierowanego przez dwóch założycieli, którzy pozostaną w Glovo. Wraz z Delivery Hero będą wykorzystywać współdzieloną technologię, aby jeszcze bardziej poprawić wydajność i przyspieszyć rozwój produktów.

- Zespół Delivery Hero od wielu lat podziwia i wspiera Glovo. Od samego początku byli liderami w branży. Ich koncentracja na produkcie i szybka realizacja zapewniły im wiodącą pozycję na 16 z 25 rynków, mimo że wystartowali o wiele lat później niż ich rówieśnicy. Będziemy nadal inwestować w zespół i produkt Glovo i dostrzegamy wiele możliwości dalszego doskonalenia ich działalności dzięki naszym zasobom i wiedzy - powiedział Niklas Östberg, dyrektor generalny i współzałożyciel Delivery Hero.

Z kolei Oscar Pierre, dyrektor generalny Glovo i jej założyciel wierzy, że potencjał firmy jest niewykorzystany i cieszy się, że znalazł partnera, który pasuje do ambicji i kultury Glovo i będzie nadal wspierał tę przygodę, którą rozpoczęliśmy, aby dalej napędzać innowacje oraz wzmacniać naszą ofertę.

Glovo to aplikacja obejmująca wiele kategorii, łącząca użytkowników z firmami i kurierami, oferująca usługi na żądanie w lokalnych restauracjach, sklepach spożywczych i supermarketach, aptekach i sklepach detalicznych. Firma działa w ponad 1300 miastach w 25 krajach w Europie, Azji Środkowej i Afryce.Obecnie Glovo osiąga wskaźnik GTV na poziomie około 3 mld euro, przy 80% wzroście organicznym w 2021 r. i 800 mln euro przychodu.

Natomiast Delivery Hero działa w 50 krajach w Azji, Europie, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Firma rozpoczęła działalność jako dostawca żywności w 2011 r., a dziś prowadzi własną platformę dostawczą na czterech kontynentach. Ponadto Delivery Hero jest pionierem szybkiego handlu, nowej generacji handlu elektronicznego, którego celem jest dostarczanie klientom artykułów spożywczych i artykułów gospodarstwa domowego w mniej niż godzinę, a często w ciągu 10 do 15 minut. Delivery Hero z siedzibą w Berlinie jest notowane na giełdzie we Frankfurcie od 2017 r., a od 2020 r. wchodzi w skład wiodącego indeksu DAX (Deutscher Aktienindex).

Joanna Hamdan 13652 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.