Trendy żywieniowe na rok 2022, a asortyment sklepów online

O tym, jakie trendy będą kształtować asortyment sklepów internetowych sprzedających żywność, mówi Sławomir Siergiejczyk, dyrektor Hhndlowy FMCG w spółce Glosel.

Na rozwój e-commerce bez wątpienia wpłynęła pandemia. Już jej początek w 2020 r. był przełomowy w kontekście rozpędzenia dynamiki sprzedaży w sieci, która wciąż utrzymuje tendencję wzrostową.

Według badań po zakończeniu epidemii utrzymanie poziomu zakupów online deklaruje większość ankietowanych. W związku z tym niezwykle istotna jest kwestia dopasowania asortymentu do wymagań klientów. Jakich produktów będą szukać w 2022 r.?

Żywność, która zapewnia zdrowie

Według przedstawicieli Bee.pl wprowadzanie do sprzedaży online warzyw i owoców nie jest najlepszą ścieżką. Polacy wciąż wolą nabywać świeżą żywność stacjonarnie, dlatego warto rozważyć wprowadzenie do oferty takich artykułów jak m.in. superfoods, które są dostępne w formie liofilizowanej czy suszonej. W tym sezonie do łask powrócą jagody acai oraz sproszkowane liście moringa. Popularnością cieszyć będą się też adaptogeny jak ashwaganda oraz żywność na bazie konopi siewnych. W kategorię żywności funkcjonalnej, czyli takiej, która przynosi korzyści dla zdrowia, wpisują się również napoje jak m.in. kombucha, woda kokosowa czy soki z kiszonek. Odpowiadając na potrzeby rynku, w Bee.pl systematycznie powiększamy ofertę o tego typu produkty – te, które już pojawiły się w naszym asortymencie cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów.

Roślinna strona żywienia

Oprócz prozdrowotnej żywności funkcjonalnej w asortymencie sklepów internetowych w 2022 r. nie może zabraknąć roślinnych alternatyw dla produktów pochodzenia zwierzęcego. Choć wegańskie odpowiedniki wędlin czy mleka są dostępne na rynku od kilku lat, należy zwrócić uwagę na nowości w kategorii tych produktów. Są to m.in. roślinne napoje z ziemniaków, produkty na bazie orzechów przypominające nabiał, warzywne owoce morza czy wegańska czekolada i słodkości. Warto też uwzględnić półprodukty umożliwiające przygotowanie wegańskich dań jak np. jackfruit czy seitan, z których przyrządza się roślinne wersje mięsa.

Kuchnie świata i kulinarne wspomnienie dzieciństwa

Rozbudzone w lockdownie umiejętności kulinarne i rosnące ceny mogą utrzymać trend przygotowywania posiłków w domu. W najbliższych miesiącach możemy spodziewać się zainteresowania zarówno kuchniami świata, jak i potrawami lokalnymi, regionalnymi czy kojarzącymi się ze smakami dzieciństwa.

W kontekście dań zagranicznych należy przyjrzeć się najczęściej zamawianym na wynos potrawom – według raportów największą popularność w 2021 r. zyskała kuchnia grecka, amerykańska i tajska. W związku z tym w asortymencie powinny znaleźć się nie tylko składniki charakterystyczne dla różnych części świata, ale też inspiracje do ich wykorzystania w kuchni. To właśnie blogi marki czy jej media społecznościowe są współczesnymi książkami kulinarnymi, z których mogą korzystać klienci.

W przypadku produktów regionalnych warto rozważyć współpracę z lokalnymi producentami specjałów charakterystycznych dla danego rejonu. Nie można również zapomnieć o comfort food, które w 2022 r. oznacza domowe, dobrze znane przysmaki. Pod kątem produktów spożywczych mowa o wyrobach jak m.in. gołąbki, bigos oraz różnego rodzaju kiszonki.

Tegoroczne trendy spożywcze oraz nawyki konsumenckie są szansą dla przedsiębiorców w kontekście rozbudowy asortymentu i przyciągnięcia nowych klientów poszukujących żywności dobrej dla zdrowia i środowiska. Ze względu na dynamiczny rozwój branży e-commerce, a także coraz większą konkurencję, stała obserwacja rynku i elastyczne dopasowywanie się do zmian oraz potrzeb konsumentów jest kluczem do utrzymania pozycji biznesowej.

Źródło: Bee.pl. Jest to sklep internetowy oferujący produkty z kategorii FMCG. Założona w 2018 r. marka należy do spółki Glosel, której siedziba mieści się w Białymstoku. W ofercie Bee.pl są m.in. ekologiczne produkty spożywcze oraz naturalne kosmetyki. W asortymencie sklepu znajdują się także suplementy diety, produkty dla dzieci, artykuły do domu i książki.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.