Herbapol-Lublin: od ziół do kosmetyków [WYWIAD HE]

Marka Herbapol Polana - bo o niej mowa - w portfolio firmy "Herbapol-Lublin" zadebiutowała pod koniec 2020 r. O tym dlaczego producent postanowił zaistnieć na rynku kosmetyków i suplementów diety opowiada w rozmowie z HandelExtra.pl Izabela Łuczak, brand manager Skin Care.

HandelExtra: Herbapol-Lublin słynie przede wszystkim z różnego rodzaju herbat. Skąd więc pomysł na kosmetyki?

IZABELA ŁUCZAK, brand manager Skin Care: Stale obserwujemy to, co dzieje się na rynku, staramy się oferować asortyment odpowiadający na potrzeby konsumentów. Mamy ogromne doświadczenie oraz szeroką wiedzę na temat roślin i ziół, dlatego postanowiliśmy stworzyć wegańskie produkty zgodne z trendem na naturalną pielęgnację, wykorzystać właściwości kosmetyczne roślin i ziół, aby zaoferować konsumentkom to, co najlepsze. Zgodnie z naszym hasłem przewodnim – piękno, które masz w naturze.

Czym wyróżniają się kosmetyki marki Polana od innych obecnych na rynku i jaki jest aktualnie jej asortyment? Które z nich cieszą się największym powodzeniem?

Herbapol Polana proponuje unikatowe, autorskie holistyczne programy dwukierunkowej pielęgnacji, od zewnątrz dzięki kosmetykom i od wewnątrz dzięki suplementom. Bazą wszystkich dostępnych obecnie produktów Herbapol Polana jest czerwona koniczyna, zwana rośliną kobiet. Ta niepozorna roślina działa wszechstronnie, pozytywnie wpływa zarówno na kondycję skóry suchej i wrażliwej, jak i cery mieszanej czy dojrzałej. Działa nawilżająco, wygładzająco oraz przeciwzmarszczkowo. Likwiduje zaczerwienienia oraz przebarwienia. Wykazuje też działanie antyoksydacyjnie i przeciwzapalnie, dzięki dużej zawartości flawonoidów, co niweluje zmiany skórne wywołane zaburzeniami pracy hormonów. Czerwona koniczyna działa wszechstronnie, koi, odmładza i regeneruje skórę. Połączona z innymi naturalnymi składnikami doskonale dba o potrzeby skóry każdej kobiety.

Obecnie na rynku są dostępne produkty do pielęgnacji twarzy i suplementy diety. Jesienią zadebiutowaliśmy z pięcioma innowacyjnymi, naturalnymi kremami do rąk, których składy w ponad 95% stanowią ekstrakty roślinne. 

Co znajdziemy pod marką Polana jeżeli chodzi o suplementy diety i jak one działają na skórę?

Tworząc suplementy sięgnęliśmy po składniki i ekstrakty z ziół, które od wieków znane są ze swojej skuteczności w dbaniu o zdrowie i piękny wygląd skóry oraz składniki beauty o udowodnionym działaniu odmładzającym takie jak kolagen, kwas hialuronowy, koenzym Q10, witamina C, cynk czy  biotyna. Esencje Herbapol Polana do rozpuszczania w wodzie, soku lub koktajlu  wzmacniają, nawilżają i rewitalizują skórę, działając na jej głębokie warstwy, są najlepiej przyswajalną formą codziennej dawki kolagenu, kwasu hialuronowego czy witaminy C. Szybko się wchłaniają i działają od wewnątrz. Dzięki połączeniu pielęgnacji kosmetycznej z pielęgnacją od środka, możemy uzyskać najlepsze efekty.

Herbapol Polana oferuje trzy naturalne esencje, które troszczą się o skórę od wewnątrz – esencję z kwasem hialuronowym, esencję z kolagenem i witaminą C oraz esencję z koenzymem Q10. Każda z nich odpowiada na potrzebny innego rodzaju skóry.

Esencja z kwasem hialuronowym doskonale sprawdzi się w pielęgnacji skóry odwodnionej. Zawiera m.in. wyciąg z czerwonej koniczyny, kwas hialuronowy wspomagający sprężystość i gładkość skóry, a także cynk i biotynę – naturalnie dbające o zdrową skórę, włosy i paznokcie. Esencja z kolagenem i witaminą C jest idealna do pielęgnacji skóry potrzebującej odmłodzenia. Zawiera naturalny ekstrakt z czerwonej koniczyny, kolagen zwany białkiem młodości, który zapewnia skórze gładkość i młodzieńczy wygląd, witaminę C wspomagającą prawidłową produkcję kolagenu oraz cynk, który dobroczynnie wpływa na kondycję skóry, włosów i paznokci. Esencja z koenzymem Q10  to naturalny suplement diety stymulujący procesy oczyszczania. Zawiera m.in. wyciąg z czerwonej koniczyny, redukujący negatywny wpływ wolnych rodników koenzym Q10, cynk wzmacniający skórę, włosy i paznokcie, niacynę potrzebną do utrzymania prawidłowego stanu błon śluzowych i wyciąg z liści pokrzywy mający działanie detoksykujące.

Gdzie można kupić kosmetyki i suplementy diety Polana?

Kosmetyki i suplementy Herbapol Polana można zakupić w dużych sieciowych drogeriach, takich jak Rossmann, Natura czy Superpharm, zarówno online, jak i stacjonarnie. Produkty są również dostępne w mniejszych placówkach – czy to regionalnych sieciach, czy pojedynczych sklepach. Oczywiście prowadzimy również własny sklep internetowy – www.e-polana.com. Produkty są dostępne w całej Polsce, oferujemy również wysyłkę do wybranych krajów w Europie.

Marka na rynku pojawiła się pod koniec 2020 r. czyli to już prawie rok od debiutu. Jak zatem została przyjęta przez konsumentki?

Konsumentki pokochały markę Herbapol Polana, czego dowodem są nie tylko wyniki sprzedażowe, ale również społeczność, którą tworzymy w social mediach. Jesteśmy w stałym kontakcie z użytkowniczkami, które nie tylko komentują nasze posty, ale też proszą o rady czy zadają pytania w wiadomościach prywatnych.

W ostatnim czasie dużo się też mówi o ochronie środowiska. Jak marka Polana odpowiada na ten trend?

Opakowania produktów Herbapol Polana zostały stworzone z myślą o środowisku oraz tym, w jakim stanie zostawimy je kolejnym pokoleniom. Aby ograniczyć zużycie plastiku zrezygnowaliśmy z pakowania kartoników w celofan. Używamy opakowań ze szkła i surowców naturalnych – opakowania wewnętrzne w większości wykonane są ze szkła, a tubka kremu pod oczy z ekopolimeru z trzciny cukrowej. Stosujemy  materiały nadające się do recyklingu – butelki do produktów oczyszczająco-tonizujących są stworzone z rPET-u, do produkcji opakowań papierowych wykorzystujemy papier FSC Mix.

Jakie plany względem marki Polana Herbapol-Lublin ma na przyszły rok?

Nie zwalniamy tempa. W przyszłym roku będziemy kontynuować strategię rozwoju marki Herbapol Polana. Planujemy wdrożenia nowych produktów z kategorii face care. Na rynku pojawią się również naturalne, wegańskie produkty do pielęgnacji całego ciała.

Joanna Hamdan 14027 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.