W Auchan taniej niż w Biedronce i Lidlu

Francuska sieć zajęła pierwsze miejsce w rankingu aplikacji PanParagon. Ubiegła Biedronkę i Lidla pod względem najmniejszych cen. Można zrobić zapasy, ponieważ w przyszłym roku produkty spożywcze: nabiał, mięso, a także warzywa i owoce mają pójść w górę.

PanParagon sprawdził koszt koszyka zakupowego w Lidlu, Biedronce i Auchan.

W analizowanym koszyku zakupowym umieszczono standardowe produkty, które najczęściej pojawiają się na paragonach w aplikacji PanParagon (narzędzie do przechowywania paragonów i kontroli wydatków). Znalazły się w nim: włoszczyzna, cebula (200 g), natka pietruszki, pęczek koperku, cytryna (200 g), opakowanie ziemniaków (3 kg), ogórek szklarniowy 600 g, śmietana 18%, 1 l oleju rzepakowego, mleko 3,2%, bułka tarta, mąka pszenna typ 450, makaron penne, schab bez kości (600 g), ćwiartka kurczaka (500 g), jaja (M, opakowanie 10 szt.), 1 l coca-coli.

Gdzie taniej?

Przeanalizowano wartość koszyka na podstawie anonimowych danych z tysięcy dowodów zakupu wprowadzanych do aplikacji PanParagon jesienią 2021 r.

Okazuje się, że w sieci Biedronka za całość przeciętnego koszyka zapłacimy 67,41 zł, w Lidlu - 73,61 zł, a w hipermarkecie Auchan - 61,62 zł.

Z analiz PanaParagona wynika, że francuski detalista oferuje obecnie najtańsze zakupy. Sporo polskich konsumentów ta sieć hipermarketów kojarzy się z wyższymi cenami. Jak wyjaśnia Antonina Grzelak PR & business manager, aplikacja PanParagon, efekt ten może być spowodowany wielkością sklepu – idąc na zakupy do Auchan kupuje się więcej produktów ze względu na ich łatwą dostępność i większy asortyment.

–  Średnio na paragonach z Auchan, które wprowadzają nasi użytkownicy, znajdują się aż 33 pozycje – tłumaczy Antonina Grzelak. – To o wiele więcej niż na paragonach Lidla (22 pozycje) czy Biedronki (tylko 16 pozycji). To oznacza, że do tej właśnie sieci wybieramy się na największe zakupy, wjeżdżamy z największym koszykiem i zostawiamy w nim najwięcej pieniędzy. Co więcej, od kilku miesięcy obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania gazetkami w naszej aplikacji. Polacy postawili na oszczędność i intensywnie szukają promocji – dodaje.

PanParagon podaje, że w ciągu roku ceny tego samego koszyka zakupowego w Biedronce wzrosły o 8 zł i 41 groszy, z kolei w Lidlu - o 12,21 zł.

Eksperci przewidują, ze w nowym roku będziemy płacić jeszcze więcej za standardowe zakupy w sklepach, ale też za paliwo, prąd, gaz i kredyty (ze względu na podwyżki stóp procentowych).