Edeka tworzy nową markę i otwiera sklep bezgotówkowy Pick & Go

Technologie pozwalające na zakupy bezgotówkowe są kuszące dla dyskontów i coraz szybciej tu docierają. W Niemczech rusza sklep pilotażowy w systemie hybrydowym w monachijskiej dzielnicy Schwabii.

Jak informuje "Lebensmittel Zeitung", spółka Edeka zarządzająca także Netto w Niemczech poszła w ślady Rewe i Amazon Go. Sieć Rewe otworzyła latem tego roku supermarket hybrydowy. Sklep koncepcyjny o nazwie „Pick & Go” pojawił się w centrum Kolonii.

System pick & go polega na tym, że czujniki na półkach i w suficie rejestrują, jaki produkt wyjmuje klient. Warunkiem świadczenia usługi jest właśnie aplikacja sieciowa i utworzenie funkcji płatniczej. Po wyjściu ze sklepu system automatycznie odliczy kwotę. Usługodawcą jest izraelski specjalista od technologii komputerowej Trigo, który wyposażył w nią już sieci Rewe, Aldi Nord i Tesco.

Podobnie jak Rewe pilotażowa placówka Netto również opiera się na koncepcji sklepu hybrydowego. Każdy, kto chce, może nadal płacić przy kasie. Pracownicy na miejscu pomagają również klientom w pytaniach dotyczących technologii, zapewnia Netto. 

– Dzięki pick & go testujemy innowacyjną usługę zakupową dla klientów. Jednocześnie tą nową ofertą odpowiadamy na obecne pragnienie wielu osób dotyczące mniejszej liczby kontaktów z innymi osobami w życiu codziennym – poinformowała sieć.

Dyskont podkreśla, że ​​nie ma możliwości rozpoznawania twarzy, dane o kupujących pozostają anonimowe, a dane biometryczne nie są przechowywane. Jak podaje "Lebensmittel Zeitung", kilka tygodni temu okazało się, że dyskont zarejestrował nową markę o nazwie Netto Pick & Go.