Quick Logistics: logistyka żywności w 2021 r.

2021 był rokiem wielu wyzwań. Zmiany w funkcjonowaniu lokali wpłynęły na ich zapotrzebowanie i zamówienia składane u operatora logistycznego.

Red.: Rok z perspektywy lidera na rynku logistyki żywności w Polsce?

Agnieszka Sałek (na zdjęciu), dyrektor handlowy Quick Service Logistics Polska (QSL Polska):

2021 rok był bardzo niejednorodny. Zdecydowana większość pierwszej połowy to okres przedłużającego się lockdownu, w którym restauracje mogły oferować swoje produkty jedynie na wynos. Wpłynęło to na rynek logistyki żywności – zamówienia różniły się zakresem i częstotliwością od tych składanych w czasie standardowej działalności. Sytuacja zmieniła się od połowy maja, kiedy konsumenci znowu mogli odwiedzać swoje ulubione lokale, z czego chętnie korzystali. Od tego momentu możemy mówić o powrocie do względnej normalności – po miesiącach spowolnienia biznes wrócił na stare tory. Okres wakacyjny był z kolei bardzo udany, Polacy odwiedzali restauracje i kawiarnie równie chętnie, co w okresie przed pandemią. Jesień przyniosła z kolei wzrost zakażeń i informacje o nowych mutacjach koronawirusa. Obecnie uważnie obserwujemy sytuację i staramy się przygotować na każdą ewentualność.

Podsumowując, 2021 był rokiem wielu wyzwań. Zmiany w funkcjonowaniu lokali wpłynęły na ich zapotrzebowanie i zamówienia składane u operatora logistycznego.

Co było najtrudniejszym wyzwaniem dla firmy?

Obok przedłużającego się lockdownu na pewno niespotykana wcześniej dynamika zmian na rynku. Przez cały ten czas udało nam się utrzymać ciągłość działań, zachowując jakość usług. Z zadowoleniem mogę powiedzieć, że sprostaliśmy obu tym wyzwaniom, a wszyscy pracownicy doskonale wywiązali się ze swoich zadań.

Jakie plany na 2022 ma QSL Polska?

Najważniejsze jest dla nas utrzymanie najwyższego poziomu wszystkich świadczonych usług. Chcemy skupić się na rozwoju biznesowym firmy, doskonaleniu procedur oraz zapewnieniu pracownikom jak najlepszych warunków pracy. Będziemy też angażować się w działania ekologiczne i społeczne, zgodnie ze strategią QSER, którą zaczęliśmy wdrażać w maju tego roku. Na początku przyszłego roku poinformujemy o kolejnych planach z nią związanych.

Czego powinniśmy życzyć sobie i branży w 2022?

Przede wszystkim uspokojenia sytuacji na rynku oraz oczywiście zdrowia dla współpracowników, bliskich i nas samych.

Quick Service Logistics Polska to oddział międzynarodowej grupy logistycznej Meyer Quick Service Logistics. Dostarcza obsługę logistyczną, koordynując pełny łańcuch dostaw, od nabywania produktów, poprzez jego magazynowanie, po dystrybucję do punktów sprzedaży.